Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 februari 2017

Av Neta - 1 februari 2017 23:46

Inte fullt så seg som januari kanske. För vår del har vi några födelsedagar i familjen men firar bara C. Både mamma och svärdottern fyller också. Kort månad iaf, även om det bara är ett par dar.
Ljuset börjar ju återvända men vi får nog vänta ett tag på vår iaf. Slutet av mars tidigast. Men vi är ju ändå på rätt sida. Snart kommer Kajorna med och då är det slut på friden.

Uppe tidigt i morse och for in med E till endokrin. Hon ska ta ytterligare en slags injektion och fick lite info runt det. C ångrade sig i sista stund och blev med. Hon hängde med E in och vi åkte upp till grindstugan för lite fm-fika.
Blev nästan gråtfärdig då jag såg att dom håller på att riva själva serveringen och tagit bort skogen i stora ytor. Ska upp nåt stort komplex där. Vi gick ofta runt där i skogen, var ju rikt på både träd, fina buskar efter gamla trädgården och massor av förvildade gamla perenner. Har snott ett och annat frö där.
Vi köpte iaf vårt fika på macken och han kom ut med minisemlor, de minsta jag sett. Men rätt lagom egentligen.
När vi fikat åkte vi fram till Ekeby och kollade var vår nya doktor är, då ringde tjejerna och var klara.

Till Ikea, L skulle fixa med upphäng till skåpet, fick det gratis. Vi har ju inte ens köpt det där. :-)
Jag köpte lite konstgjorda blommor till blomlådan på trappräcket i hallen. Glömmer ju hela tiden att vattna där och det är lite mörkt.
En kudde blev det också och en planch till köket jag ska ha på skafferidörren som visar säsongernas rotfrukter och grönsaker. Passar väl där och den var på utförsäljning.
Över till CG sen och handlade lite, dom hade 25% på frukt o grönt bl.a Det har för övrigt blivit dyrt där tycker jag.

Vi har bestämt, iaf Elle o jag att vi måste försöka ut och röra på oss mer. Rosella får några besök och vi har bokat in en kanonkryss 1 mars med Sannex och Black Jack. Jag har kapitulerat och vi har bokat handikapphytt. Dubbelt så stor och förhoppningsvis inte så högt insteg till toa och dusch.

Idag har jag fixat med pelargonerna, alla lever fortf. :-) klippt ner dom, tagit sticklingar och bytt översta jordlagret. Vattnat igenom alla ordentligt. Planterar om dom ordentligt i pelargonjord och kogödsel i maj när jag flyttar ut dom och kottar lite till på dom då.
Längtar lite till trädgårdsmässan nu, fixar ju hängpelargonen och fuschsiorna där.

La på en ny duk på matbordet i vardrummet jag hittade på Tradera, en i begie toner. Köpte vita tulpaner med lila streck på. Blev så fint. Jag behöll den vita 5-armade ljusstaken framme, är fortf röda ljus i men vi får elda upp dom innan vi byter. Har inte bytt gardinerna i stora fönstret än men ska försöka få dom att göra det i morgon. Har kvar dom rödrutiga i köket men dom kan ju vara ett tag. Inga julgardiner precis.

Fick Mandelmanns köksbok idag med, mycket kul i den.
Ja det var väl min dag idag.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards