Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 februari 2017

Av Neta - 8 februari 2017 01:09

I somras köpte jag en färdig oxbringa på Lithells fabriksbutik i Sköllersta. Jag kunde dela den i rätt många bitaroch det var så himla gott. Idag testade jag att koka en egen o dra mig baklänges va gott det blev. Lite pyssel då köttet ska läggas i press, skivas och värmas i buljongen som man innan det ska koka ner. Men värt besväret och inte särskilt svårt. Nästa gång ska jag koka fler samtidigt. Gjorde sås på hälften buljong, hälften mjölk och hade pepparroten bredvid. Frös ner det som blev kvar skivat i kokbuljongen.

Ja det tog ju ett tag, C åkte till skolan, sen ner på stan o var på marknaden så jag fick hem några marknadskorvar iaf. Pubkorven är ju så himla god, 2 sånna sen älg, ren och vildsvinskorv. 5 för 100kr eller 40kr st. Lite skillnad det.

I morgon e 12 kommer madrassen. Hemkörd av postnord, visste inte att dom har det, sängen kom ju med DHL.

L är verkligen risig, legat mest hela dan. Å ni vet ju hur sjuk en karl är.....

Kollat på Parneviks, Ullared, Badhotellet och Bygglov så känner mig lite slut i ögonen. Men lite sömn avhjälper väl det.
Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards