Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 mars 2017

Av Neta - 5 mars 2017 23:41

Jodå jag var uppe och påklädd till starten, inte så nyvallad kanske men jag gled ner i soffan rätt bra ändå. ;-)
Vaknade redan vid 2.30 och sov nog inte mycket efter det, domnade bort korta stunder bara.
L kom upp vid 8.30 och C strax efter så det blev frukost i soffan, blåbärste, mackor, juice o ägg. Ja sen satt vi där, solen lyste så lite luftpå näsan fick det bli sen. Kollade slutet på 5-milen och en snutt från Vasaloppet igen också. Resten av kvällen blev TV-fri. Fanns inget bra att se. Fick lite annat gjort ist.

C hade konsert m kören, ja alla församlingens körer och Py Bäckman i grannbyns kyrka. Hade varit 100 pers mer än dom trott, drygt 300 pers. Dumt att ha det där då vår kyrka tar in fler. Nu fick många stå. L åkte och lyssnade eftersom han ändå måste hämta henne och fick stå drygt 2 timmsr. Det var så dåligt med luft i kyrkan på slutet och en tjej höll på svimma.

När han skjutsade dit henne hamnade dom mitt i en olycka, en bil körde ut från affärns och in vä bakdörr på en bil som körde norrut på stora vägen. Hände typ 1 sek innan dom kom, 3 pers till sjh och 2 demolerade bilar.

Jag fixade nån lövbiffspanna m bulgur till 20-tiden men dom kom inte hem förrän kl var halv 9. Svärdottern hade varit där och syskonbarn t L. Många andra att hälsa på och prata med också. Dom fick parkera vid bygdegården en bra bit därifrån med för det var så mkt folk. Glad att jag inte åkte med.

Vi åt och fikade efter en stund. Satt och pratade lite innan C gick ner till sitt. Jag sorterade lite papper och nu har jag precis lagt mig. Rätt skönt med en TV-fri kväll så där.

Nu ska jag iaf sova. Nattinatt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards