Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Neta - 13 mars 2017 02:15

Jag bloggar ju bara för min egen skull, har inga samarbeten eller sponsorer. Tjänar inte heller ett öre på mina bloggar. Ok Matsedeln är väl lite för er skull då. Jobbar inte ihjäl mig med den heller, man blir så matad med recept på facebook så ofta är det sånna jag vill prova som hamnar där + det vi ätit i veckan som var som jag vill dela med mig av.
Den här snackbloggen är också ett himla bra minne. Bara gå tbx och kolla när det och det hände. Jag har runt 800 unika läsare som det heter på Matsedeln, lite fler här. Helt otroligt egentligen hur många som vill läsa det man skriver. Jag är ju egentligen lite gammal för att blogga, men det kommer fler och fler i min ålder och det är ju kul. Att jag knappt publicerar några kommentarer gör ju också att jag slipper bråk i kommentarsfälten. Det är justora problem med det hos andra.

Legat i soffan hela dan idag, satt sen vid fasta datorn några timmar, gjorde Matsedeln och fixade lite annat. Snuvan är redan på väg tillbaka så det var nog bara ett skrämskott. Skönt ändå med en sån här slappardag. Veckan som kommer är det nåt varje dag, bara smågrejer men iaf. Ska bl.a fylla på B-vitamin.

Har varit ovanligt lugnt i vår lilla byhåla på senaste tiden. Verkar som en del skit iaf upphörde med en trafikolycka, tragiskt men sant. Sen har det varit strul i Storvreta så vet inte om hulliganerna bytt plats kanske. I stan har polisen tagit krafttag, följer dom på twitter och där skriver dom exakt vad dom gör. Eldar bilar gör dom ändå, nu senast vid sidan av Maxi mot 55an. Nån stackare som blev billös. Det är så himla onödigt. En gruppvåldtäkt till har det varit också, en ung kille som blev utsatt den här gången med, av 3 stycken. Man hittade honom medvetslös i en trappuppgång. Att dom andra 5 fick en utvisningsdom verkar ju inte ha avskräckt. Men ännu ett liv som blivit förstört, helt i onödan.

Sen har ju säpo gått ut med att vi är kränkta av främmande makt, tydligen har dom tagit sig in i olika system. Ja jag vet ju hur luftrummet kränkts, flera ggr per dygn fick dom ju motas bort ibland. Som nån katt och råttalek. Tänk vad det kostat försvaret.

Glad att inte L jobbar längre om det nu skulle bli skarpt läge på riktigt. Just nu planerar dom en flygdag i Uppsala nästa år. Lagom syssla för gubbdagiset det.

Nej nog funderat för ikväll, nu ska jag snyta mig och hoppa i säng. L snarkar redan. Snart gör vi det ikapp. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards