Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Neta - 15 mars 2017 22:56

Vilken dag det blev, lite moln på fm efter en solig morgon men dom skingrades snart. 11 gr har vi haft idag men det måste ju så klart blåsa. Blev långfrukost i morse till både Parneviks och Ullared.

Gick en runda i trädgården och det både knoppas och blommar här och var. Nu kliar det i fingrarna. Snart kan man klippa ner lavendeln och när man gör det tar man reda på små vedartade sticklingar som ska vara y-formade, alltså en förgrening som man klipper ren. Man bara stoppar ner den i jorden eller i en kruka sen så rotar den sig och redan nästa år har det blivit en liten tuva. Tänkte jag skulle göra en rad med bara lavendel nånstans, ev som en liten häck runt perenner. Dom har gjort så på ett ställe i stadsparken sen har dom lite högre perenner än lavendeln i rosa och lila toner.
Man ska ju sova bra med en lavendel under sovrumsfönstret sägs det. Kan bli några där med.



Mina krokus blommar, hade en utslagen vit blomma i en annan rabatt också, tror det kan vara en art av snödroppe med lite större blomma. Däremot verkar det inte som julrosorna tänker blomma i år, såg inga knoppar under bladen där.

Vi åkte in till Maxi och handlade idag och gick även in på Rusta

Vi har ju ett runt grått bord polywood, syntetiskt trä som är underhållsfritt. Det är ju sånna här stolar med så tror vi ska köpa dom till. Va så sköna att sitta i med. Hade ju våra gröna extrastolar därute i fjol men dom blir så urskinda, vill ha dom fina.

Nu har vi ju grå mattor med så hoppas det passar ihop allt. Syns att duken är ny här, tror jag la på den till midsommar.

Årets första mjukglass åts idag med, vågade bara äta halva och vi satt i bilen för det blåste så mycket. Men vårkänslan fanns där ändå.

Dom hade 10 rosor för 25kr på Maxi, unnade mig min favoritfärg.

Nu ska jag vika in lite tvätt innan JB ropar. Sov gott!

Av Neta - 15 mars 2017 01:21

Jösses vad vindarna tar i, det brukar ju mojna mot kvällen men idag blev det nog tvärtom. Knakar till o med i vard.rumsfönstret där jag har altanen mellan. Måtte ligga på därifrån.

Vaknade tidigt i morse, börjar bli lite skrän av kajor och råkor. Ett problem här i byn nu, folk har försökt få kommunen att ta tag i problemet. Ljudet från strax innan det blir ljust till solen går ner är ibland öronbedövande. Dom skiter ner på vissa ställen att en del inte kan ha möbler och leksaker ute. Bilar täcks av skit med. Så farligt har det inte varit här. Folk tar i panik ner sina tallar, vi har våra kvar än men har börjat fundera på det med. Samtidigt vad gör det med vår luft? Träden behövs ju, för både den och skugga. Värst blir det om ett par månader när dom boar och ungarna kommer. Tror vi har 7 bon i en tall.

Det gick inte så bra i Hagby i natt, dom hittade till slut kvinnan med hjälp av polishund i skogen nära hemmet. Men tyvärr redan avliden. Så tragiskt!

Var lite yrslig i morse och värre blev det under dan. När jag skulle smörja in underbenen i morse fick jag hålla mig i sängen. Har inga problem att böja mig framåt så jag når både ben och fötter utan stöd annars. Blev lite orolig men det är nog bara en efterverkan efter förkylningen. Var orolig att det var nåt med sockret då det ju varit mycket kalas ett tag nu men på 1177 trodde dom inte det.

Fick B-vitamin idag med, känner redan att jag fått den. Inte alls så hängig och trött nu. C blev hemma idag och missar en retreet hon skulle åka på med skolan i morgon. Dom skulle varit borta till fred. Bara hoppas det blir fler chanser, var visst många sjuka.

E kom en sväng, hon var på Parasportförbundet idag och förberedde lite för årsmöte. Första gången på väldigt länge. Åkte på stickcafe men kom hit en sväng efter det med och vi startade om och såg pysselprogrammet tillsammans. Sista Badhotellet ikväll med, slutade ju spännande. Sparde Ullared och Parneviks till frukost-TV i morgon.

Fick samtal från assistansbolaget idag, strul med ledsagaren. Varit knepig mot mig med. Verkar som jag blir av med henne. Ger nog upp det där nu, får väl tjata hål i huvudet på kompisar att åka ut med ist. Verkar kört att hitta nån vettig. Så tråkigt!

Bytte till sommartäcke idag, blev lite varmt med ett tjockt duntäcke, nu har jag ett tynnre med bärighet 1 ist för 5. Är ju så varm av mig, kan t.ex aldrig ha nåt på fötterna när jag sover. Har hänt att någon i välmening om man sovit borta eller på sjh stoppat om fötterna men då vaknar jag direkt, blir för varmt.
Ska ut och köpa nya dunkuddar med, mina har varit med ett tag och blivit lite platta, blir bättre efter tvätt och tumling men det håller så kort tid, dax för nya ist. Fick tips om att Jysk hade bra.

Så nu ska jag krypa ner under fällen. Sov gott när ni ska det!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards