Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 18 mars 2017

Trött idag

Av Neta - 18 mars 2017 12:25

Hur man nu kan bli trött av att göra ingenting? En kombo mellan medeciner och luftombyte kanske. ;-)

Vi åkte till Norrtälje i strålande solsken igår, så himla fint och riktigt varmt ute, men blåsigt.
Vi käkade lunch på Frasses och jag provade deras salladsburgare. Finns både med hamburgare och en utkavlad kycklingfil'e och var riktigt god. Sallad, rödlök, tomater och dressing till. Jag fuskade lite och delade en tillbehörspåse med E, så det blev en chilicheese, mozzarellastick och lökring i var. Var 1 påse minimorötter till med. Så gott tror det var nån sorts ost på kycklingen med.

Igår spelade Martinez på båten, var mycket folk på terminalen. Många som åkte hem efter en arbetsvecka tror jag. Väl på båten sen får man vänta nästan en timme innan dom börjar spela, lite långväntat och jag förstår egentligen inte varför. Om det ärför att dom som äter inte ska missa så mkt, men alla äter ju inte i början. Vi brukar gå upp och äta i någon av pauserna.
Jättebra var dom iaf och jag tycker det blivit lite mer bus på scen nu när Jonas kom med. Eller nu, han har väl varit med ett år snart. Syns att dom trivs med varann.
Dom kände oss och paret med hattarna som är där jämt. Kom i pauserna och det är ju kul. Vi hade ett lustigt par bredvid oss med, tror aldrig jag sett nåt liknande dom var inte bara fulla redan då dom kom, dom var bara konstiga, hare diskussioner med varann så vi hade svårt atthålla oss för skratt.
Blir alltid så impade av dessa orkestermänniskors sätt och tålamod mot fulla människor med. Hur dom tar dom liksom.

Men allt roligt har ett slut, vi hamnade i Norrtälje för E ville köpa en Roslagsblomma. då såg vi en skylt om att om man åkt Rosella samma dag så hade man 5% på det man handlade mot uppvisande av biljett. Så då handlade vi där, så var inte hemma förrän till utröstningen av Lets Dance. Gjorde oss ingen brådska o L var in på Ica i Rimbo med. Hade glömt nåt.
Lite ost o kex till TVn, sen var det någon som slog mig i skallen. Så trött, sov till 10.20 idag. Är ensam hemma, C jobbar och L är på arkivcentrum och hjälper släktforskare idag. Hörde inte ens när dom åkte.

Soldis ute men blåser inte. Blir nog en lugn kväll här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite" Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards