Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 april 2017

Av Neta - 10 april 2017 23:55

För att återgå till fredagens händelser så funderar jag över några saker. Kanske löjliga funderingar och jag fattar ju att jag inte får svar. ;-)

Först undrar jag hur det gick med personen i korvkiosken som stod vid entren som lastbilen körde in i? Han missade ju den med nån dm bara.
Hur kunde föraren ta sig ur bilen och därifrån utan att någon såg honom och försökte hindra honom?
Många har efterlyst hinder för lastbilar på gågator, men hur går det då för utryckningsfordon, snöröjare m.fl.?
Polisen har ju överösts med blommor, men hur mkt blommor fick brandmän, ambulanspersonal, väktarna som var där först och läkarna som sprang ut från den närliggande vårdcentralen. Fick personalen på Karolinska blommor? Missunnar inte polisen blommorna kanske bäst att tillägga.
Kommer Stockholms stad att spara träskivan med alla skrivna hälsningar på?

Ja gamla tanter kan undra mycket dom. :-D

Blev inte mycket gjort idag, men har iaf gravat laxen.





Av Neta - 10 april 2017 01:49

I morse vaknade jag inte av råkornas skrän utan av småfåglars kvitter. Hörde nån skränfågel men längre bort. Fattar ingenting, vad har hänt? Skönt att slippa dom men undrar om det bara var tillfälligt.

Packade upp påsksakerna idag, E hjälpte mig fixa lite med blommorna och C dammade så vi kunde pynta lite. L tvättade stora fönstret i vardrummet m maskinen.

Går ju att sitta ute med nu. Hittade en pappersduk jag la där, en sån avtorkbar.

Kollade på manifestationen från Sergels torg, så mkt folk. Känns som vi tagit tillbaka vårt land. Återigen ett initiativ av en invandrad.

E åkte hem idag, ville fixa lite hos sig själv med. C hade jobbat dygn och kom hem med huvudvärk. Sov en stund och mådde bättre sen.
Ledig grån jobb till torsd men inte från skolan. Inget påsklov där inte.

Nu ska jag sova, det är mitt i natten!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards