Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 april 2017

Av Neta - 18 april 2017 21:34

I de flesta yrken finns det en arbetsbeskrivning, vad som ingår i yrkesrollen.

De flesta av oss ar väl läst om barnmorskan som vägrar utföra aborter. I hennes arbetsbeskrivning står bl.a att hon förutom att förlösa ska arbeta preventivt och även utföra aborter, eller avbryta ett havandeskap kanske det står.
Som jag uppfattat det anger hon religösa eller etiska skäl för att inte abortera. Det kanske hon kan slippa om hon skulle jobba på en privat mottagning men nu har hon sökt jobb på sjukhus. Och dessutom bråkar hon för att hon inte får tjänsten. Vad är problemet? Vill hon ha jobbet får hon väl utföra det också!

Det är ju som att jag inte skulle utföra vissa arbetsuppgifter jag t.ex haft på förskolan. Vet inte ens vad jag skulle jämföra det med, för precis som i hennes yrke måste ju alla arbetsuppgifter man har utföras.
Antingen utför man sina arbetsuppgifter eller så jobbar man med något annat! Det är min åsikt. Som barnmorska är hon ju sjuksköterska i botten, så jobba som det då ist.

Har fortsatt att kurera mig idag, tycker det känns lite bättre. Var ju ensam idag och fick lite, med betoning på lite ;-) gjort iaf. Men är ensam hela veckan så jag får nog mer gjort kanske. Kanske.....:-D

L var på Ikea idag och köpte fler krukor till växthuset, vi har ju i flera år kört på papperskorgen Fniss där. Dom har kostat 19kr. Nu har dom sänkt kostnaden till 10kr men då är dom några cm lägre.
Dom är urbra till grönsakerna, välvda i botten och där har vi satt 3 hål, leca i botten och sen standardblandningen 1 del kogödsel och 2 delar välgödslad plantjord, egen kompost + U-jord från Hasselfors garden + lite finsand. Sen växer det så det knakar. Tomaterna trivs bra då.

Nu ska jag strax säga hejdå till E som ska åka hem. Blev kvar idag för hon åkte med L in till stan i morse då hon skulle till doktorn, hängde med hit igen med lite sushi hon bjöd på. Nu åker hon hem.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards