Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 april 2017

Av Neta - 22 april 2017 22:30

Ja det har det varit idag, kornsnön i korta skurar eller vad det kallas. Väldigt glad att vi skippade båtfärden måste jag säga. Skulle ju blåsa ännu mer än här vid kusten och på sjön.

Vi behövde handla iaf, C skulle träffa en kompis på Ikea och tog bussen in före oss, vi lovade hämta henne när vi handlat klart.
Vi åkte först till MM, blev lite småkrafs där. Nån liten burk med skruvlock, en kryckhållare till hallväggen (bara 25kr) nån konserv och hårrullar C hade beställt.
Gick sen in på Loppis poppis, gillar egentligen inte det stället då det är så rörigt. Idag var det rörigare än vanligt och dessutom skrikande ungar. E fixar inte det så hon gick ut före oss.
Men var nog nån mening med att vi gick in ändå, L har slagit sönder inte mindre än 3 fina glaskannor vi haft. Så jag har kollat efter sånna ett tag nu och idag hittade jag en ljusblå med etsat mönster, passar perfekt till våra ljusblå selterglas. 50kr, hade jag hittat den i en antikaffär hade jag lätt fått lägga på en nolla.

Svårt att fota så den gör sig rättvisa.

När jag ändå fotar måste jag visa det här med. Ls bror är ju metallåtervinnare och han hade fått in en låda med de här mässingsfaten. Så fina som ljusbrickor. De trycker han ju inte sönder i återvinningen precis och det var vi glada över tjejerna och jag. Vi fick varsitt. I skrotbranchen bara värda vikten, mässing o koppar är ju billigt idag.

Iaf så åkte vi en vidare till ÖB där jag fick min textilslang. Lite fikabröd och nån konserv där med.
Sen CG där vi gjorde en riktig veckohandling, sen hämtade vi C.

Vi hade bestämt oss för att gå ut och äta och det blev Foodcourten i Gamlis. Vi har hämtat mat där innan men aldrig ätit där, men det ligger på hemvägen. Finns allt, sushi, sallad, pizza, grillrätter, thaimat och säkert nåt mer med.
Mysigt ställe

Inredningen i grönt och korrigerad plåt.

C gillade saltkaren som verkligen var mini. Tog med min mobil

Fjantade oss medans vi väntade.

Jag åt scampi med grönsaker och ananas i sötsur sås. En av de fräschaste jag ätit, perfekt balans mellan styrka och fruktighet och ingen jäkla burkananas. Skållade tomater, lök, gurka, sockerärtor morötter och paprika i olika färger i såsen. Jag gillar ju inte stark mat, den här bet till lite men fruktigheten övervägde. Så jäkla gott men väl mycket så jag orkade inte allt, då åt jag ändå bara en 4- del av riset.
Det där ska jag äta fler ggr. Bra priser med, dryga hundralappen bara. All mat på det stället går att ta som take away med. Ligger i korsningen av Vattholmavägen och vägen som går fram till Nyby. Är en f.d Gulfmack.

Till sist måste jag visa de här minitulpanerna som bestämt sig för att leva i en orensad rabatt. Är mest perenner där så den får vara kvar ändå. River lite i den då och då när jag klarar det. Kommer fler med.

C gick just ner och la sig, jobbar 12 1/2 timme i morgon. L sover och E och jag sitter och pratar. Vi ska snart väcka L så han får skjutsa hem henne.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards