Mina ord och tankar

Alla inlägg den 28 april 2017

Av Neta - 28 april 2017 18:51

Om det är Valborgsvädret som börjat är det väl bara att tacka och ta emot. Riktigt skönt ute och bara lite blåst.
Vi åkte in till stan redan 8 i morse för jag skulle ju ta prover. Då var det frost på marken. Var på min nya vårdcentral och den var helt ok men går ju inte att jämföra med där vi gått innan. Tror jag fick vänta 20 min, det har aldrig hänt på Husläkargruppen.

Åkte direkt därifrån för frukost och handling, jag var ju fastande, det blev på Citygross. Inte varje dag det blir räkmacka till frukost men plötsligt händer det. In på Blomsterlandet strax bredvid och köpte rodedenronjord, dags att lägga på det nu.

Sen hem och stödvila lite och få i sig lite lunch o kaffe efter det. Förvällt sparris på em, varje vit sparris vägde mer än 100 g aldrig sett så stor eller så fin och mjäll, behövde ta bort träiga nederdelar på 2 av 20. Men nu har vi till många ggr.
Ska göra min kaffe och kakaomarinerade fläskfile' i helgen, med rotfruktsgratäng. Då blir det nog sparris till.

Det var så mysigt och de hur det fejas och pyntas inför helgen inne i stan. Både i parker och privata trädgårdar. Solen gjorde väl att många fick inspiration kan jag tro.
Vi ska bara fejja lite inne men det får bli i morgon. Ute fixade vi till påsk.

Ska strax sätta fart på fritösen, ska bli friterad sötpotatis och hawaiiburgare på kyckling. Sen Upp till bevis och utröstningen av Lets Dance.

Pratade med mamma alldeles nyss, dom ska fira med Rs barn, men dom åker inte iväg. Kollar på TVn. UNT kör på sin kanal.
Få se hur vi gör, allt beror på väder och vind. Finns förutsättningar för uteliv om vi vill.

Nu ska jag börja med mat.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards