Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 maj 2017

Av Neta - 8 maj 2017 23:15

04.20 i morse va jag upp en vända då snöade det på diagonalen. Sen på fm så kom riktiga byar av blåst och snöslask. Inget som la sig dock och solen sken emellan. Sen på em blev det soligt o fint, lite blåsigt dock och bara 3-4 gr, nu är det 0- gradigt.
Är det mars eller maj? Vet att jag upplevt snö nån 1 maj för många år sedan men så här många dar in vete 17. Isf har jag förträngt det. Så skir o fin grönska ute nu ju, så snö mot det. Märklig känsla!

C har varit ledig idag, hon har fått nån syperiod nu så vi har kollat på mönster idag. Finns ju några pärmar här. Jag upptäckte också att jag har mönster på ett ursnyggt linne så hon smittade mig lite. Hon sydde sig en lång svart trikåkjol idag iaf. Ska gå igenom lite tyger jag sparde när jag rensade senast, nåt ska jag väl hitta. Blir det bara varmt är det ju lite mysigt att sitta ute på altan och sy.

Var ju inget uteväder idag precis så vi fyllde frysen med lite matbröd, mest L som får jobba med det. Vi har helt slutat köpa bregott nu, laddar smör när det är bra pris ist och gör eget bordssmör. Blir så mkt godare med flingsalt med. Dags att göra mer sånt med nu såg jag.
Dagarna går och det är alltid nåt att fixa med fast man inte tycker man gör något.
Vi bestämde i rusket på fm att vi skulle göra soppa till middag, så blev en tacosoppa med köttfärs, rödlök och wokgrönsaker. Hade Zetas burktomater, brukar inte ha dom men tyckte dom var så syrliga, nästan som om det var citron i dom. Köpte billigt från Matsmart iofs, men dom skulle hålla till november.

Vill ha ett par "hoppaiskor" mina Birkenstock börjar gå på sista versen. Köpt på jobbet för urlänge sen. Såg dom här på Bonprix, läder och för det priset. Bra med lite bakkant och kardborrem också. Dom töjer sig ju efter ett tag. Finns inte i strl nu men jag kan beställa och dom skickar när dom kommer. Skönt med sånna här skor när man går ut och in mycket i sommar sen. Brukar ha ett par stå vid altandörrn på höst, vinter o vår med. Har ju extrakyl därute.

Min stationära dator börjar krångla, stängde en sida 2 ggr ikväll. Vi säkrade innehållet för bara nån v sen men börjar kanske bli dags att kolla efter nytt. Tur man har datatekniker i huset. Blir nog ingen fast då tror jag. Sitter nästan bara där när jag betalar räkningar eller gör matsedel på andra bloggen. Annars har jag ju en Ipad. Vet att man kan göra det på den med men samma sak där, den är ett par år nu och börjar bli trött. Är några tusen bilder på den.
Det som är synd på den här Ipaden är att alla smileys blir frågetecken. Iaf i bloggen.

Jaja det är ju världsliga problem, nu ska jag småfixa lite sen är det nattinatt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards