Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 maj 2017

Av Neta - 10 maj 2017 23:50

Idag fick jag från Ica Supermarket, med logga och allting att dom ville dela ut presentkort. Förstår att folk kan gå på det där.
Jag kollar alltid avsändare om jag är osäker, trycker på det som det står att det är från, idag stod det nåt helt annat än Ica där så då slängde jag det. Annars skulle man väl inte tacka nej till några tusingar så här inför sommaren.

Figurerar också både varningar och uppmaningar på fejjan, blir lite tjatigt i längden.

Få se om det nu blir nån sommar, det är ju nästan så man börjar misströsta. Vi hade - 5 gr i natt. Nu sägs det ju att det ska bli lite mer vårvärme från och med helgen men jag väljer att se det först.
Är lite orolig för fruktträd och bären i skogen också. Vet inte om blåbären hunnit börja blomma, har dom det är det ju kört i år. I trädgården är det sent iaf, hoppas det är det till skogs med.

Idag har Elle bokat Ullared till aug, finns en orsak till att vi åker iväg och gör nåt kul då. Ni kommer att förstå det så småningom.
Gjorde en hint om nån ville åka med ner, vi får en bädd över eftersom C inte kan åka med då. Tanken är att L kan få lite avlastning, när det gäller rullstolskörning. Hans onda axel gör sig mer och mer påmind. Vi försöker få iväg han till sjukgymn eller kiropraktiker, går så där. Ni vet, karlar och söka vård.....
Vi ska iaf vara där i 2 nätter, då behöver man inte vara i varuhuset hela tiden utan kan göra annat också. Vi åker ju som vanligt ner på sennatten så då har man ju hela första dan där med. Så fint där vid kusten ju. Det är precis när skolan börjar så det är ju fortf sommar, men vardagar och då är det ju lugnt och inga köer.

Inte gjort mer än det löpande idag, tappar gnistan på nåt sätt när vädret är så här. Satttill och med vid fasta datorn och spelade Klix ett tag, det enda jag brukar spela.

Nu kom L och sa att det är -1 gr, frost i natt med då. Så jag går och drar täcket över huvudet.
Sov gott!


Av Neta - 10 maj 2017 00:01

Ni vet ju redan att jag älskar min nya säng. Ska inte tjata mer om det. :-D men den har varit högre än den förra, jag trodde att jag skulle vänja mig. Gjorde jag väl på ett sätt också men bestämde mig ändå till slut för att byta ben på den från 16 cm som följde med till 10 cm. Å jösses vilken skillnad det blev! Passade mina korta taxben mkt bättre. Att så lite kan göra så mycket!
Kände ju iofs det när jag fick en toaring som var några cm tjock, helt plötsligt kunde jag resa mig utan att få ont i knäna.

Elle kom med L från hans gubbdagis idag. Vi har grejat lite och suttit i köket tillsammans. Jag har klippt dill och fryst in, hittade så himla fin och en rejäl knippa kostade bara 25 kr. Blev en litersburk klippt. Elle skar korv och förberedde lite samtidigt, till och med Christine var hemma och med oss, hon skar purjo. Rena tjejfesten runt köksbordet. Elle gjorde dessutom en sats fröknäcke med råg som ju är lite nyttigare för oss än majsmjöl, dom blir lite sprödare men mkt godare.

Vi har suttit och pratat lite om utflykter och ställen vi vill åka i sommar. Kanske hyra en stuga neråt Södermanland. Vi åker mest igenom där annars. Finns ju så många fina ställen där.
Även upp mot Hälsingland vill vi åka, då vi lånade stugan i Ockelbo åkte vi mkt till Söderhamn t.ex och vi har vänner som bor vid kusten där som vill att vi ska komma.
Oskarshamnsborna flyttar till Lessebo, så dit ska vi också.

Köpte årets första Svenska jordgubbar idag. Bara 10kr här uppe. Fast dom säkert är växthusodlade så kändes det ändå skillnad mot dom spanska vi köpt till påsk och Valborg och tyckt varit väldigt bra. Köpte en först men skickade upp L efter ett par till när han ändå skulle dit så nu har jag till filen i morgon med.

Nu så får det vara bra för ikväll.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards