Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 maj 2017

Av Neta - 12 maj 2017 00:07

Häromdan delade jag en status på Fb, en kompis blev av med sin handikappanpassade cykel. Jag delade den på min status och gjorde inlägget offentligt i ett dygn. Vad jag inte visste då var att en kille delat det i en Uppsalagrupp och i em hade den på 2 dygn delats1674 ggr på Fb. Sanslöst! :-)

Jag gjorde även ett inlägg på min twitter, där följs jag av Kicki Danielsson och Martin Melin. Båda RT + en del andra också. Dom har ju sanslöst mkt följare båda dom där. Det har delats minst lika många ggr där. Och det håller på än.
Idag blev jag också kontaktad av Expressen som också följer mig och kunde förmedla kontakten med min kompis. Därav var jag som ni ser ovan, nästan med där idag ;-D
Så bra att dom skrev om stölden också, kanske kan den komma tillbaka. Många tror att den redan är ute ur landet och tyvärr kan det vara så. Finns tydligen ligor som stjäl hjälpmedel ur portar och så och tar dom från Sverige. Snacka om idioti på hög nivå! Idag är ju inga hjälpmedel gratis heller och går det inte på försäkringen blir det dyrt för kommer det bort subvensioneras det inte för brukaren. Bara en rollator går på upp mot 7-8000kr. Dags att sätta larm och GPS även på hjälpmedel kanske?
Jag fick en del dumma kommentarer på twitter om romer, invandrare och hör och häpna studenter!!! Så himla mkt skit på twitter ibland. Ändå har jag varit väldigt förskonad. Kanske för jag är lite försiktig med följare.

Idag är det chokladbollens dag, fast vi köpte cocosbollar ist ;-D mycket godare, gillar inte chokladbollar jättemycket. Har man jobbat på förskolan så många år som jag och haft 3 egna så har man gjort nåt ton. Klassigt att göra är det också. Så jag spar det tills jag blir mormor. ;-)

Elle kom idag före lunchen, bjöd oss på kyckling och en nudelsallad som var så god att jag bad henne göra ett gästinlägg i min matblogg om den. Här kan ni se det, www.netaave.bloggplatsen.se
Vi åt kroppkakor till middag hon och jag, C jobbar natt och L var på middag med en massa höjdare på flottiljen. Så gott men man blir ju så himla mätt.

Fick lära mig nåt nytt om allergitabletter idag, man brukar ju bli trött av dom. Men dom ger effekt i 24 timmar. Därför ska man ta den tabletten på kvällen. Då gör ju tröttheten ingenting, och man har redan effekt då man vaknar. Ganska logiskt ergentligen om man tänker efter.

Fick paket från odla.se idag, L hämtade på em och kom hem med en stor kartong. Jag blev faktiskt orolig att det var sommarväxterna jag beställde i helgen som kom redan men det var pelargonen jag fick ersatt. Stort ex i kruka. Inbäddat som 17. Skönt annars hade jag haft problem. Nu hoppas jag dom kommer så jag kan ha dom ute direkt ist.

I morrn är det fredag igen, veckorna går så fort. Tänkte inte åka in och handla egentligen men så tog toapappret slut, jag har ingen koll längre. Kan ju inte gå, i vår källartrapp. Frågade speciellt förra veckan om allt fanns och det gjorde det. Vi måste försöka ha ett system för det när sånt här och tvättmedel tar slut, att man skriver upp när man tar sista förpackningen. Jag ser ju inte det som ligger nere i förrådet eller tvättstugan längre och det måste han ju ha koll på nu när C flyttar.

Mycket logistik för att driva det här halvgalna företaget som jag kan kalla min familj ;-)

Nu kommer jag inte på något mer att skriva om, orkar inte heller.
Sov gott hörni och i morgon är det fredag och värmen ska börja komma tbx så smått.
Grattis på födelsedagen Annika!
Godnatt!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards