Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 maj 2017

Av Neta - 14 maj 2017 23:44

Ja vad har jag gjort egentligen. Jo jag har haft lite kontorstjänst, jobbat med recept i datorn. Gjorde så klart veckans matsedel också. Det tog väl så där 4 timmar, allt som allt. Lade in och flyttade om recept i olika kategorier.

Bäddat om pellisarna på altanen också, ska ju bli ett kyligt dygn igen.

Elle kom igår och blev kvar, orkade inte åka hem idag heller.
Jag skickade upp L och henne att panta flaskor, tror inte vi gjort det på flera månader. Fick hem både ost, fil och potatis "gratis" alla tomflaskor blev en del. Sen var det crushburkar kvar sen före jul. Vi har en tunna vi lägger pant i, egentligen en upp och nervänd pall. Den var full. Sen nån kasse med petflaskor på det.

Ja apropå igår, blev ju Portugal som vann. Måste säga att första gången jag hörde den tyckte jag låten var mesig, men den var ju annorlunda. Många som var i samma stil sjungandes av snygga unga män annars. Men låten som vann vinner i längden, ju mer jag hör den, ju mer gillar jag den.
Kommer den att bli en sommarplåga? Troligen inte!

Haft upp emot 19 gr idag, känns nu, värmen stannar som kvar inne. Fick ha takfläkten på vid datorn med.
I morgon ska det bli mellan 3 och 6 gr. Kallt ett par nätter framöver med. Är det så här det blir nu resten av maj? Sommaren blir ju så kort. Inte fick vi nåt regn heller, grundvattennivån bara sjunker. Vissa kommuner har vattningsförbud redan. Inte här tack och lov!

C jobbar ett extrapass i natt, kommer hem i morgon fm och går på sitt ordinarie i morgon em. Hej o hå!

L ska in och ta prover då han kört Elle till kyrkans i morrn, tänkte följa med först men struntar i det, ska va 3 gr då dom åker. Kan fixa det jag skulle senare i veckan utan problem.

Nu vill E sova ska ju upp 7.30, så jag ska väl dra mig mot min säng med. Ny vecka i morgon! Händer en del då!


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards