Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 maj 2017

Av Neta - 21 maj 2017 22:49

Den som tror att en trädgårdsmästare inte jobbar med kroppen den tror ju fel. Bara det att det vi gör 1-2 ggr per år, det gör dom varje dag.
Jag är ju ändå inte den som gör det tyngsta, men med mina leder är det inte 100 att kånka tunga krukor. Jag har ju liksom svårt bara att gå.
Allt som ska vara i krukor och lådor utom jordgubbarna är planterat. Gräset är klippt och vi har gjort vår standardblandning 2 plantjord (U-jord) och 1 kogödsel. Lite blåkorn i krukorna om nån månad och en gång till sen mitt i sommarn nån gång. Och så vatten då, brukar bli bra.
Fattas fortf några plantor, en tovsippa, tomater och paprika. Jag sår ju inget längre utan det är plantor som gäller. Har dock lite kornvallmofrö jag ska mylla ner.

Gillar dom stora enkla dahliorna

Rött, blått och vitt med nyanser är det ju i hela trädgården.

Röd blomstertobak

Murklocka och pelargon

Grannens brudspirea

Favorit, grusnejlika

Mozarellasticks, också en favorit ;-D
C kom hem med dom. Nu ska jag kolla klart på dom sista minuterna på hockeyn. 1-1 just nu sen värktabletter och sömn.
Godnatt!

Av Neta - 21 maj 2017 01:35

Vaknade ju till o med av regn, skvätte gjorde det ett par ggr till sen på fm. Klarnade upp mot kvällen men var bara 14 gr på dan.
Tyckte nästan synd om Johnny och Rasmus som skulle flyga helikopter över Sthlm idag. En 40-årspresent som måste utnyttjas för J. Va ju 2 år sen han fyllde det.
Men dom la ut bilder från flygturen som var hur bra som helst. Ingen sol men inget regndis heller.

Jag åkte aldrig med till svägerskan, haft lite värk idag. Får det dels av att sitta mkt i rullstolen dels av kryckgåendet i Js slänt. Åker numera dit bara på sommaren. Går inte komma upp till huset med rullstol där heller.
Dom andra hade haft trevligt på kalaset iaf, hann väl inte prata så mkt med födelsedagsbarnet men hade varit andra att prata med som dom inte ser så ofta.
Dom var hemma redan vid 21 igen.

Passade på att betala räkningarna, skönt att ha det gjort. Gjorde inte så mkt mer än vattnade växterna ute som var lite torra efter gårdagens värme. Fixade en sallad till mig och sen har jag mest läst.
E kom med hit nån timme och C gick isäng tidigt, hon har sin långa söndag i morrn, jobbar 8.30-21

Nu ska jag sova. Gonatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards