Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 juni 2017

Av Neta - 5 juni 2017 23:05

Vi skulle ju åkt till Furuvik idag. Hade sett på yr som är den vädersidan som oftast dtämmer att det skulle bli bra väder från 12 ungefär.
Men så vaknade vi till regn i morse och på TV-vädret såg det ut som det skulle kunna bli åskskurar både däruppe och här. Tänkte också att det är ju säkert fuktigt på bänkar och så.
Så vi bestämde oss för att åka söderut ist. Valet föll på Mall of Scandinavia. Garanterat regnsäkert liksom.
Så vi stängde för säkerhets skull av bredbandet och for iväg. Jag sov mesta tiden av bilfärden, är inne i ett skov just nu och vaknar flera ggr per natt av värk. Är trött och har ont för jämnan. Hade ont då vi åkte också så tog lite dunder vid ett sällsynt vaket tillfälle vid Kista.
Det gick bra att hitta dit och parkera, väldigt smidigt parkeringssystem där du bara betalar för den tid du står. Man kunde också ladda ner en app och fick då stå gratis i 4 timmar. Vi var där i 6 timmar, kostade 15kr för varje påbörjad halvtimme annars. Blev ingen dyr parkering alls ju.

Jag blev inte jätteimponerad, stort javisst kanske 2 ggr Gränby. Vi var bara på 2 våningar, där de flesta butiker var. Fanns många fik och matställen på båda dom planen också. Många småbutiker och typ juicebarer är bara typ en disk mitt i gången. En sån invigdes idagoch det var Polarbröd som sålde färdiga produkter typ smörgåsar mest. Om man fotade och taggade och la ut på sociala medier fick man en goodiebag med bröd, recept och en svensk flagga.

Så det gjorde jag.

Vi var lite kaffesugna och hittade Dunking dounut

Roliga Donuts, en + kaffe kostade 40kr. Köpte man 6 st kostade det nån hundring. Det här är Elles, jag köpte ett rött hjärta, c ett rosa och L en blå med en gul sol på.
Fanns med svenska flaggan och vi sa att det kan vi ju köpa hem till i morgon innan vi åker. Men sen orkade vi inte gåtillbaka.

En tur in på Panduro sen och jag köpte lite dekorationer till paket. Ja sen gick vi i en massa butiker de flesta finns som sagt här med, men homebutikerna både HM och Zara hade finns ju inte här. Inte R.O.O.M eller Royal Design heller. Detenda jag köpte var en ny solhatt som var nersatt till 50kr. Ska skicka med den till Afrika sen då den skuggar nacken ordentligt också. Då när hon åker behöver jag nog inte den mer.

Vi åtpå en asiatisk restaurang ovh tog det andra våningsplanet efter det. Tog varsin smoothie på em och for hemåt vid 17-18- tiden.

Hemma gick luften ur oss lite, men lite mat och kaffe orkade vi fixa iaf. Nu laddar vi för Öppen hamn och födelsedagskalas i morgon. E är kvar.

Ser att det blir hopskrivningar som det brukar när musklerna inte är med. Orkar inte redigera för nu somnar jag nog på 3 röda.

Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards