Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 juni 2017

Av Neta - 7 juni 2017 23:55

För andra gången på några år nu så har förhandlingarna med Discovery strandat och dom kommer inte överens. Parterna står där som två envisa åsnor på varsin sida höstacken och den ena vill ha större hötapp än den andra vill ge. Olika bud om orsaker så klart.
Förra gången tog det ett par veckor innan kanalerna kom tillbaka få se hur länge det dröjer den här gången. Telia riskerar ju att bli av med kunder.
Vi är helkunder hos Telia och är nöjda med det och dom rabatter vi har. Vi har inte anslutit oss till fiber och kommer inte att göra det heller. Får bli mobilt så småningom. Vi har aldrig haft ett avbrott heller vad jag vet. Elle har ju fiber i sin lägenhet och kan inte ha Telia där, men avbrott av och till. Funkar för det mesta.

Jag kollar både TLC och femman, men nu är det ju inte mkt att följa då det är slut på vissa seriers säsong. Sett mest Cakeboss och Sisterwifes på TLC, på femman är ju Sofias änglar och The Littel coupel m.m

Fixat ute idag, fick äntligen L att fixa rabatten vid altantrappen och gräva ner plantor där. Samtidigt gick jag igenom och planterade lite uppe på utbyggnaden. Klippte ner en del saker. Vi hann inte bli riktigt klara innan regnet, så hoppas påuppehåll i morgon.
Mi har lovat komma och hjälpa mig också när han kan.

Elle har åkt hem men hjälpte mig att byta batterier i lite klockor först. Jag har ju några st i olika färger, köper billiga. Köpt billiga knappbatterier på Ullared så vi haft ett tag. Ska köpa mer i aug, dom har varit riktigt bra.

Fick senaste tillskottet i klocksamlingen idag, 18kr på Wisch eller vad det heter. Somrig och fin. Är ju tjejerna som handlar på den sidan, visar mig och ibland är det nåt jag vill ha. Som den här. Den billigaste jag nånsin köpt tror jag. Tickar på bra iaf.

Den här kom idag också, men beställd av mig på tradera. Det är en tvättbräda i silikon i miniformat. Tänkt på resor, men så smart. Ihålig med plats för galltvål eller påse med lite tvättmedel.
Jag brukar normalt inte tvätta på semestern men får man en fläck är ju denna kanon. Köpte den mest för vi inte vet om C kommer att ha tillgång till tvättmaskin i Zimbabve. Kan ju va skönt om dom måste handtvätta att kunna gnugga underkläderna lite extra. Sen får dom väl köra med vitt i bomull så dom kan koka.

Vi har ju fönstren kvar och måla efter köksrenoveringen och trodde min man skulle ta tag i det nu då det varit varma dagar. Men nej det finns inte i hans hjärna. Han tittade bara frågande på mig idag när jag nämnde det.
Den karln ska inte bo i hus! När grannarna är ute o fixar vid fint väder då ligger han inne med datorn på magen. Är så trött på energin som går åt till tjat om fix utomhus. Vårt hus är en skamfläck för gatan med, inte målat, skitig fasad med flagande färg. Nästan så jag önskar att grannarna ska klaga!
Samtidigt när han väl fixar som han gjorde idag efter lite svordomar och mutter om att det är mitt jobb och nu när jag inte kan så får man ju skita i att ha blommor då, så enkelt är det i hans värld. Men när han väl gör det blir det bra. Tur att Mi ska hjälpa mig med garagerabatten iaf. Det första man ser då man går in på tomten.

I min värld hjälps man åt om nån blir handikappad eller sjuk. Det var självklart att jag skulle göra vid hans olycka, men gäller inte tillbaka tydligen.
Ursäkta skitsnack men måste få ur mig frustrationen. Så jobbigt att inte klara nästan nåt. Och ni som tror att han gör allt inne härhemma ni tror fel. Det inte tjejerna gör det blir inte gjort utan tjat oftast från dom för det tar bäst.
Men han gnäller gärna överatt han måste diska varje dag, dvs plocka i maskinen......

Nu ska jag sluta gnälla! Hörs i morgon!





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards