Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 juni 2017

Av Neta - 8 juni 2017 23:33

Även om både syrener och liljekonvaljer håller på att ta slut strax så är det ändå i fas med skolavslutningen i år. Studenterna som ju gick ut för en vecka sen kunde ju njuta ännu mer. Vi har bara bondsyrener, 2 buskar varav en riktigt stor och en häck på ca 4 m. Så här års önskar jag alltid att jag haft dom ädla också som är vita och mörklila. Blir ju mkt skott av syrenerna och igår började jag fundera på om jag skulle göra en syrenberså för vår bänk på framsidan, använda den häck vi har mot grannen och sen göra gavlar liksom. Tål att tänka på.
Dom första lupinerna har börjat blomma också och hundkex har ju funnits ett tag. Åkrarna är knallgula och just nu är ju den finaste tiden, det man längtar till på vintern. Snart kommer det midsommarblomster också.

Ikväll har högstadiet haft sin avslutning, och i morgon är det låg och mellanstadiet på fm. Dom brukar tåga från skolan till kyrkan med egengjorda flaggor i händerna. Så mysigt!
Kyrkans parkering var full av bilar ikväll och det lär inte bli färre i morgon. Till jul sen är det de mindres tur att få ha avslutningen på kvällen och tjuvstarta lovet lite. Då lyser marchaller vägen till kyrkan. Är ju platsbrist i kyrkan som gör att det delas upp så här. Jag tycker det är så mysigt att vi här har kvar traditionen att använda kyrkan, sen att det är skolans personal som håller i det spelar ju ingen roll. Det kunde ju vart så att dom utnyttjat ishallen ist men det har aldrig varit aktuellt.

Sommarlov är det nu iaf, det har ju jag också alltid haft med mina flickor. Uppehållstjänst kallades det. Så guld värt det var att ha det så när tjejerna var små. Lite mindre i lön varje månad men alltid både jul och sommarlov.

I morse var det så där somrigt härligt om man tittade ut, lite kyligt tyvärr men på dan sen blev det så himla skönt ute. Lite moln men inget regn.

Vi hade lite fikabesök på dan och senare efter lite lunch i magen åkte vi in och handlade. Fixade lite inför en födelsedag i helgen och fyllde på sånt som var på upphällningen. Mycket folk på Maxi men gick rätt smidigt ändå.
Kom äntligen ihåg att lämna in vår kaffebryggare som återkallats. Fick kontanter och kunde köpa en ny.

Så himla stor bara ;-D.

C jobbar dygn och E har varit på församlingshemmet och bakat idag. Sommarcafet där börjar på måndag. L och jag firade lite avslutning själva med falukorv och jordgubbar efteråt. Kollat på Tv, hängt tvätt och så.

I morgon är det inget planerat, uppvakta barnbarnet som blir 18 på lörd och sen får vi se vad det blir mer. Hoppas på väder men ser inte så lovande ut. Om 2 veckor är det midsommar, det går fort nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards