Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 juni 2017

Av Neta - 10 juni 2017 00:06

Strax efter ett i onsdags natt slocknade Discoverys kanaler här, nån timme innan matchstart idag var dom igång igen.
Alltså jag blir nästan förbannad! Känns inte som stoppet var nödvändigt m dom nu kom överens så snabbt igen. Provade att stega tillbaka till reprisen på ett program som gick på fm, men det gick inte! Snålt! Det hade dom väl kunnat bjuda på!

Idag har L grejat på baksidan och gjort ren utbyggnaden så vi kan olja golvet, det är väl inte oljat på ett par år. Stolparna var mer svarta än dalablå och behövde verkligen en rengöring. ( och ny färg) Hoppas vi hinner olja det en första gång innan vi åker till sonen och gratulerar 18- åringen i morgon.
Kan inte fatta att det är 18 år sedan jag stod på Statoil i Järna och tog emot samtalet om att hon var född. :-) Mitt första barnbarn.

C håller på att packa för Härnösand nästa vecka. Skrattade så jag låg dubbelmi soffan här ikväll. Hon svarade med "Bingolotto" när Elle ringde henne ikväll och fet är iofs inget ovanligt, men sen hör jag henne säga med samma röst, "men då ska jag koppla dig till felanmälan."
Sen med en annan röst så liksom svarar hon, " Felanmälan, Ann-Kristin" alltså ni skulle sett och hört.
Ja sen pratade dom på dom två tills C frågade om nåt E inte kunde bestämma sig direkt för. Då kopplar hon på en annan röst igen och säger " Ja, men då kan du få lite hissmusik här medans vi väntar"
Så börjar hon gnola och säger med samma röst " Din plats i kön är nu ..." och det där upprepar hon sen med sånggnol emellan.
Jag trodde jag skulle kissa på mig, skrattade så där man gör när man är lite trött också. ;-D
Tror E gjorde det också. Jag sa till henne sen att den där humorn har hon dock inte fått av mig, varpå hon kontrar med att hon ju har rätt lika humor som J och där finns ju bara jag som gemensam faktor. Nog för att jag med har fantasi och kan larva mig men inte på det viset. Fast sen kom jag på att båda två kan ha fått det från en av mina morbröder, L som var/ är lite tokig så också.

Fadern till dom här två är inte det minsta sprallig, Js kan vara det.

Tog lite bilder på altanen idag, var ju en solig och varm dag.





Här ser ni ju att det behövs lite kärlek på golvet. Dahlia i kannan.

Som dom blommar dom här enkla Dahliorna och så mkt knopp det är. Kaninerna är inte levande.

Växer så det knakar.

Fuchsian trivs i skuggan av räcket.

Rosen får stå i en kruka i år, papperskorg för 10kr på Ikea. Vi (jag) kan inte bestämma var vi ska gräva ner den.

Dom här har kommit långt med.

Den här trivs, kommer nya blomställningar hela tiden. Error i hårddiskens minne om namn nu.
Tvillingsporre ju ;-)

Verbenor, ja väggen är ren nu.

Nu är vi inne på altanen, en Marguerite

Min favvo, Grusnejlika

Ovanför den på blomstegen från Ikea, en fuschia till, finns en på nedersta med och mellan dom en blå petunia.

Murklocka

Och till sist den jag kallar pense'pelargon. Har ytterligare 7 pellisar därinne i knopp eller med bara nån blomställning nu. Dom får ni se när dom blommar ordentligt.

Nu till sängen. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards