Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av Neta - 14 juni 2017 00:20

Regn o blåst på fm. Njöt först av min sista " lediga tisd fm" för terminen, gubbdagiset har tagit sommarlov.
Sen kom en kompis och vi åkte ner på sommarcafe't, gäller ju att passa på dom här 3 v om året då vi har ett fik här. :-) pratade med Elle och hennes kollegor lite, vi var där i drygt en timme, fikade med nybakt fralla m tonfiskröra o skivat ägg, ost och en muffins. Pratade lite innan vi fortf i regn åkte in till Erikshjälpen. Jakten på en smideskrona fortsatte och idag hade jag tur, såg den direkt då jag kom in och kollade priset....20kr, det var ju liksom inget snack om saken.

Lite glasstrutformade ljushållare, 6-armad, aldrig sett nån liknande. Passar bra där, ska bara få en kedja. Får nog ha lite ljussand i hållarna så går det bra med värmeljus eller lyktljus. Så nöjd!

Gillar ju Renate Stocks saker från SEA, och för 30kr st.

Dom hade gjort en midsommarhylla

Midsommarstången är så ful att den blev rolig. Och behövde ännu en mindre duk därute.

För ett tag sen slängde jag två sånna här i mässing som blivit fula av väder och vind och skulle ersätta dom med 2 nya så fort jag kom till Ikea, nu hittade jag dom här, helt nya på nästa loppis.

Och ett bord med ytterkrukor för 1kr st. Gillar dom här man kan ha både som vas och kruka. Dessutom passar den till lyktorna.

När vi kom ut därifrån hade det blivit jättefint väder så vi lämnade kvar bilen på Återbrukers parkering och gick en sväng. Inte vilken promenad som helst utan till de hoods där vi båda bodde för 30 år sen. Började vid skogen som ju växt upp en hel del. Omgjorda gångvägar, nya fotbollsplaner och helt annan natur ändå. Gick genom " äppelskogen" bakom vårt område och jösses va nya hus. Tomter har styckats av och det var mer tätbebyggt än förr. In på vår gård, in på hennes gård och det var så uppväxt och fint i området. Min gamla balkong var så fin med blommor. Såg ingen bekant, vet inte om nån bor kvar. Fortsatte runt parkeringen och in på gården där Mi o Ma, Eva och Karin bodde. Vinkade lite åt Mis och Mas balkong och tackade för alla roliga spontansittningar. Såg in i Bettans gamla lägenhet. Vilken nostalgiprommis!
Fortsatte på Fålhagsleden upp mot Årstagården. Nästan alla som bor på bv i området har byggt ut balkongerna till altaner, en del hade så fint med rabatter utanför och massor av blommor.
Sen gick vi rakt över bredvid tunneln, förbi Livets ord och tillbaka till bilen. Hon hade fått sig ett rejält motionspass och jag en massa frisk luft och en nostalgitripp som heter duga.

Men nu var vi kaffesugna så jag ringde L och bad han sätta på, så vi fikade lite på altanen innan hon åkte hem sen. Var så skönt därute, jag hade tagit fram en soppa jag hade i frysen för på morgonen var det ju riktigt ruskväder men den gick att äta ute i kvällssol med. Blev dock lite kyligt när solen försvann bakom tallarna.

Så här blev det med nya bordet. Det ska stå så till vardags, men om vi vill sitta fler därute svänger vi ut det. Där ser ni också nya solcellslampan stå på laddning.

Det här hade kommit med posten, boken om Astrid Lindgrens föräldrar och ett nytt kortfrågespel. Lätt att ta med. Ska få följa med C sen i aug.

C har haft bättre väder hela dan, ikväll skickade hon bild på hur de satt på en uteservering vid vattnet. Såg så mysigt ut.

Nu är matbrödet i ugnen och vi kan snart ta natt. Hoppas på regnfritt i morgon, ska till distriktan på dan och sen kanske jag åker ner och fikar igen. Kul o se lite annat folk.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards