Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 juni 2017

Av Neta - 15 juni 2017 23:08

Nu får nagelborsten jobba, nu kommer tiden med jord och grön färg under naglarna hela tiden. Gjort i ordning uppe på altan, fått ner ampeljordgubbarna i lådan, satt gräslök och petade ner några dillfrö i den andra med. Det kan man ju så hela sommaren. Ansat blommor och blev inte ens klar. Dom har stått nere några dar bara men tillräckligt för att a blivit lite tilltufsade. Mina finliljor lever men stora röda dahlian har nog gått hädan liksom ALLA kryddväxter.

Stök och bök idag som kanske fortsätter i morgon. Förstår mig inte på vädret heller skulle vara soligt idag och molnigt i morgon men inget regn. Vad händer, jo rejäla skurar idag och nu regn i morgon men varmt. Jaja vi får väl se hur det blir.
I morrn kommer godingarna från Örbyhus hit och vi ska äta och dricka bubbel. Gjorde en rostbiff i morse, hittade färskpotatis på W idag som var otroligt lerig men bara halva priset mot härute, får väl betala för lite lera då :D Sa att vi ska väga den tvättad sen för att se hur mkt det blir kvar.
I morrn kommer MajaStinaBritta hem också, L ska hämta på Arlanda.

Var och handlade på W och Maxi i Stenhagen, kundkortsdag på Maxi, typ allt kostsde 5, 15 och 10kr. Aldrig handlat så mkt för så lite. Bjöd på tårta med.

Vår Rodedenron blommar, vi började ge den kärlek för några år sen och nu lönar den oss. Var bara grön i 20 år minst. Så kul. Tror planket vi satt upp hjälpt till med. Lite spretig men jag törs inte klippa den.

Kollar på polarprisgalan, så bra i år. Undrar bara över Gregori Porters huvudbonad, ser han alltid ut så? Vi funderade om han hade våtdräkt under kostymen. ;-D
Nu är det slut och jag ska kolla finalen i tårtslaget.

Hörs igen!

Av Neta - 15 juni 2017 08:51


Sen tidigt 70-tal har jag varit ute och dansat flera ggr i veckan till för ca 5 år sedan. Det har inte bara gett mig bra kondition utan också glädje, gemenskap och många vänner och bekanta. En av dom blev ju t.o.m min man. Den där gemenskapen är väl också det som gör att jag trots mitt handikapp som gör att jag inte kan dansa längre hälsar på då och då fortf. Gillar ju musiken och det sätt den utförs på.
Man har ju sett och hört branchen under några år, den består ju av många bitar och en av dom bitarna tillhör jag, den publika. Nog så viktig för den.

Något vi alltid gjort är att säga hejdå och tacka för musiken efteråt och eftersom man ofta återkommer på samma band får man ju ett slags relation till slut. Man småpratar en stund om allt möjligt.
En av dom många relationer har vi haft med Chris först i Micke Ahlgrens sen i Sannex där han ju också var kapellmästare en tid. Han var också med i Wahlströms ett tag innan dom la ner. När han slutade blev jag lite ledsen men vi har stött på honom ute som trubadur några gånger och vi är vänner på facebook så har ändå följt honom.

Jag blev jätteförvånad då han började i nya Vikingarna men tyckte så klart det var kul också. Det var dock lite ovant att han stod där längst bak, jag är ju mest van att se honom sjungandes som frontfigur i Sannex.

Det tog dock slut med Nya Vikingarna för ett tag sen och så klart undrade man varför men han kom strax efter ut med eget matrial där han nu också sjunger igen så jag trodde väl nånstans att det var därför. Tills i natt när jag skulle sova och råkade få ögonen på en artikel från Expressen som han delat. Där skrevs det om att han fått sparken av den nya sångaren i Vikingarna. Han bemötte det så här.

" Fostrad av några av de finaste i dansbandsbranschen:
Pelle Helen- Sannex
Boysen i Micke Ahlgrens och Wahlströms samt alla kollegor som alltid stöttat genom åren... Ni lärde mig massor..
Bl.a Vad som är viktigt, leverans och kvalitet varje gång du går upp på scen! Tack som fan för det!

Kenth, Erik, Johan, Martin ni är fantastiska musiker och riktiga Vikingar!"

Det viktiga för honom och de flesta av hans kollegor är ju leverans och kvalitet, det märks ju på en gång på golvet också om det inte är så. Som i alla brancher finns det mer och mindre seriösa. Han har ju tydligen haft åsikter om det i Vikingarna och det där är ju viktigt. Tydligen så passade det inte den nya uppkomlingen. Sett 2-3 artiklar i veckotidningar där han "talar ut" om taskig barndom m.m Funderat lite över hur han är men inte haft bra vibbar. Aldrig ens hört talas om honom innan.

Men det sätt som Chris uttrycker sig på vittnar ju om hur proffsig han är. Det visste jag redan iofs och dom kolleger han nämner är ju också det.
Vikingarna vet nog inte vilket misstag och vilken förlust dom gör här.
Låt oss leka med tanken att dom gör sig av med Elviskopian som gnäller i pressen och ist ställer Chris där. Vilken kvalitetssäkring!
Har dom sen också samma värderingar som honom och står lika stadigt med fötterna på jorden som han ja då kan det bara bli succe'.

Nu blir det inte så för Chris satsar ist på en solokarriär som jag är övertygad om att den kommer att gå hur bra som helst. Låten "Ung Och Dum" är inte tokig alls, tvärtom kanonbra.
Jag önskar så att det ska gå bra för honom, han är så värd det. Alltid glad och trevlig till och med mot gamla tanter som jag.

Av Neta - 15 juni 2017 00:58

Läst att många haft skolavslutning idag, till och med om studentutspring. Så olika det är över landet, här tog dom studenten 2 juni och fick sommarlov i fredags. Det trodde jag hela landet hade. Sommarlovsprogrammet på tv började ju i måndags också.
Trodde antalet skoldagar var reglerat i lag, hur kan det då vara så olika? Börjar man höstterminen olika också? Här börjar dom 28 aug tror jag, möjligen nån dag tidigare.

Vi har haft en ljuvlig sommardag idag, såg lite mörka moln vid 15-tiden men dom kom aldrig häröver.
Gick att äta frukost ute så det gjorde vi sen började L med nya blombänken på altan. Det blir lite tightare än innan så jag kan inte ha kvar min kanna på den utan får ha mer normalstora växter. Men det blev så snyggt speciellt efter inoljning.

Jag fyllde på mitt B-vitamin idag och åkte sen ner och fikade på sommarcafet. Gäller ju att passa på dom här veckorna nu. Var kvar till 15- tiden då jag fick syn på de mörka molnen och skyndade mig, ja så gott det nu går med en promenadscooter, hemåt. Men de svarta molnen drog ut över sjön så vi fick inget regn. Klarnade snart upp igen, sen har det varit en sån kväll man knappt vill gå in.

Vi gjorde fiskpaket på grillen ikväll, det är ju så himla gott. Pratat med båda tjejerna i luren idag och C är så nöjd med sin vecka däruppe, dom verkar vara ett härligt gäng. Elle berättade att det varit 48 pers på cafet idag, varav jag var en då. Det är faktiskt bra för ett sånt här litet ställe. Hon var trött idag såg jag, blir lite mkt för henne men samtidigt så tycker hon det är så kul.

Ska bli fint nu hela helgen ser det ut som, lite svalare i morgon kväll men sen 21 gr på fred. Kul när vi ska ha middag med Mi o Ma.

Ska försöka komma isäng nu, i morgon åker vi nog in och handlar tror jag.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards