Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 juni 2017

Av Neta - 21 juni 2017 00:00

Lär mig aldrig om det är idag eller i morgon men det är endera dan iaf. Tur vi har minst 2 1/2 månad sommar kvar iaf.
Konstigt väder här idag, riktigt hårda vindbyar har följts av regn i varierande styrka sen sol och hur skönt som helst emellan. Höll på så i princip hela dan. Regnade även i natt, ca 8 mm. Det hade åskat söderut men inte här.
Jag har inte gjort så mkt idag, knappt det löpande. Inte ens dragit upp sovrumspersiennen såg jag för en stund sen.
Så himla trött men tack och lov ingen värk. Har en ny rutin, lagt mig sent har jag ju gjort sen jag slutade jobba, är ju definitivt en kvällsmänniska men nu har jag ofrivilligt lagt in en sovpaus tidigt på mornarna.
Den sker när solen gått upp så pass att den ligger mot vår baksida, just nu runt 6, det blir typ 100 gr i sovrummet trots öppet fönster i hallen, sovrumsfönstret på glänt (så inga strålar kommer in) och takfläkt. Vaken nån timme och sen sova till så där 9.30 Om vi inte ska göra nåt förstås då får man ju pallra sig upp tidigare. Vet inte om det är det här som gör mig så trött, testat att lägga mig tidigare men jag somnar iaf inte så ingen ide'.

Midsommarvecka! Vi har inte bestämt 100 vart vi firar än, om vi drar mot Torsång eller håller oss i Uppland. E vill till Strömsberg. Här händer ju inget förrän mids.dagen Då ska det bli skitväder, 10 gr o regn på kvällen. Då kan man ju inte ens sitta ute. Är dans här på kvällen till Nikitas och en av gamla PH-killarna är med så hade vart kul o gå ner men 10 gr är för kallt och sitta still i, sen en parkering jag ska över + en lång gång med grus o en helsikes massa gropar. Inte ultimat m rullstol.

Vi har handlat en del t midsommar iaf. Potatisen är inköpt, sill, skaldjur, rom och lax likaså och lite annat. Det färska o grönt kvar bara.

Fick en present idag

En tröja av C med Albertinor på ;-). Blev så glad.

Nu ska jag väcka min man så han kan gå och lägga sig. Följer med själv också! Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards