Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 juni 2017

Av Neta - 22 juni 2017 11:43

Igår invigde vi midsommar här i byn. Onsd före midsommar har dom alltid midsommarfirande i Prästgårdsparken. Det är sommarcafe' bara på fm då och igår hade dom glass med jordgubbar dagen till ära. Vi åkte ner och fikade sista timmen och gick sen ut och inväntade firandet.

Det kommer äldre med sin personal från vårt äldreboende, förskolan i närheten kom och sen en massa barn med sina föräldrar och en del "vanliga" bybor med. Mest äldre eftersom det är på dan.
Väntjänst bjuder alla gamlingar på fika och resten brukar ha med sig så hela parken är full av filtar efter dansen.
Levande musik med dragspel, en man som heter Åke leder dansen tillsammans med hon som är barnansvarig för kyrkans verksamhet.
Eftersom Elle hjälpt till på det där sommarcafe't några år nu så har den blivit en liten tradition även för oss. Som att man inviger midsommar.
Det kom några regnstänk, så pass att jag tog på mig ponchon men solen sken snart igen. Kom ett par skurar till på em sen men mest soligt iaf.

Efter lite velande och upptäckt att det var en del vi missat att handla, bl.a Kaffe så bestämde vi oss för att åka in och göra det igår kväll. Brukar ju vara trångt i affärerna idag.
Så skönt att handla på kvällen, ofta håller dom på fylla på till dan efter då också så det finns alltid fräscha grönsaker och frukt.
Blev lite dyrt bara kom med lite extra ;-) bl.a en ny fasadflagga. Den gamla var så himla urblekt.

Så då har vi bara det roliga kvar idag, ska väl pynta till lite på altan och göra en skaldjurstårta. Fick två nya "roliga" recept på sånna igår så nu ska jag bestämma mig för vilken jag ska prova. En med färskpotatis i där man lägger det man vill ha ovanpå, det är ju smart. Kan ju varieras mycket.
Sen en med räkor både i och på en tårta. Lite lik den vi brukar göra men gjord på pumpernickelbröd.

C ska jobba reducerat dygn, slutar till lunch så äter sillunch med oss innan hon åker in till Marcus. Innan idag ska hon hjälpa mig lite och jag ska nu gå och koka några rimmade oxbringor. Fryser i skivor sen och äter som kallskuret. Så god sommarmat antingen med grillade rotfrukter eller potatissallad.

Önskar er en trevlig midsommar!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards