Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 juni 2017

Av Neta - 29 juni 2017 00:41

Sista sommarcafe't idag. Lite sorgligt, nu får vi vänta 49 v innan nästa gång. Så synd att det inte ens finns ett fik här. Vi åkte ner på fm alla tre och tog en snabb fika. Sen skjutsade vi C till tåget, hon skulle till Södertälje och hälsa på en kompis som fyllde år. Nu ikväll var dom på Grönan och dansade till Perikles.
I morgon ska hon och kompisen hon åker till Afrika med åka till ambassaden och fixa visum. Sen skulle dom fira med ett glas skumpa.

Vi åkte till Stadsmissionen och lämnade väskor, skor och lite kläder. Sen till Ikea och jag köpte min stora back till väskorna jag har kvar. Bättre dra ut den från överskåpet än att få 10 i huvudet när man ska försöka ta den man vill ha. Köpte även en liten hink till småprytlar som potatisskalare o sånt man vill ha lätt åtkomligt, en sån som sitter på redskapsstången. Har en redan men den har jag vispar o degkrokar till elvispen i också så det blev trångt. 3 rosa blockljus för 25kr blev det med och

Den här. Men den var väldigt stor, 70 cm hög och 40 cm i största korgen. Vet inte om jag ska behålla den, för stor för köket iaf. Blir nog väldigt tung att hänga upp med lök o grejer i med. Hade tänkt kryddväxter nederst sen lök o tomater. Men får nog ha kvar min gamla och hitta en annan lösning till örterna. Ev ha den här i matkällarn till nåt. Ska fundera.

Åt en lättlunch på Ikea, gravlax m senapssås, ärtor, sallad och dillslungad iskall potatis. Det sista struntade jag i så äckligt.
Köpte jordgubbar utanför, stannade en snabbis och skickade in L på Willys och sen hem. E kom och vi firade att hennes ledighet har börjat. Gjorde fiskpaket på grillen som vi åt m färskpotatis, sen jordgubbar o glass. Varit en solig och varm dag idag, kvällen blev ljuvlig. Sol i morgon med men svalare.

E va kvar en stund ikväll men åkte hem sen. Jag börjar bli trött nu så ska uppsöka fjäderholmarna att vila huvudet på. Godnatt!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards