Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 juli 2017

Av Neta - 1 juli 2017 00:12

Skulle ju bli svalare idag men det märkte vi inte av. 20 gr ist för 16 tackar man inte nej till, sol på det. Men satt ändå inne på altan för det blåste halv storm.
Låg på mot vårt nordöstra hörn och tidigt i morse när jag var upp på toa så trodde jag scheresminbusken, den som är lika stor som husgaveln nästan skulle gå av.
Som tur är kan vi ju stänga helt mot baksidan på altan och har ju fönstren i där så det rörde sig inte mycket runt altanen. Men jag såg ju träden hos grannen mitt emot och vår fasadflagga som sitter på en stolpe på utbyggnaden var antingen rakt upp eller utsträckt mot söder.
Trodde jag skulle blåsa in till grannen då jag var ut och plockade några smultron.

C är ute på Källsö i Markus föräldrars sommarhus med Anneli och den andra Marcus. Dom skulle åka båt från Grisslehamn men det verkar ha gått bra iaf. Hade väl mojnat lite då också.

C var ju och dansade häromdan till Perikles, första gången på ett år eller så. Skolan tar ju mkt tid, så är det bara. Blev totalt danskär igen och väldigt förtjust i orkestern, dom är verkligen bra. Får igång ett golv på nolltid och har mycket eget matrial. Vi gillar dom också.
Nu funderar hon på att ta bussen till Öland på tisd fm och vara med på en maskerad som är där då, Perikles spelar. Sen åka hem på onsd em igen och jobba på torsd..... börjar sent så hon hinner sova ut. Hon har ju en massa kompisar där och trodde hon kunde få låna lite golvyta nånstans, kan ju sova på bussen också.

Ja vi är inte mkt bättre för vi åker till Malung på tisdan, åker upp till Grönlandsparken mitt på dan, går på dansen på kvällen och åker förmodligen hem på natten. Alt sover i bilen. Martinez, Sannex, Janssons, Black Jack, Micke Ahlgrens, Matz Blads, Jannez, Perikles och Contrazt. Går ju inte att missa. Fattas bara P-H för att favoritlistan ska vara fylld. Förmodligen åker C med också. E orkar inte utan är här och kaninvakt.
Kollade faktiskt husrum och det finns i Johannesholm halvvägs till Mora nära där vi bodde i fjol men L tyckte det var onödiga pengar, han kör och vi kan ju stanna efter vägen. Blir ju ändå ljust innan vi kommer iväg och han gillar att köra på natten. Tar med gasolplattan så han kan få kaffe. Handlar på bageriet innan vi far därifrån. Vi kan ju också kolla om nån mer vill åka med som kan köra också. Finns en sån grupp på facebook.
MA är på Holmen ikväll men det är inte läge att åka så när man har ont, inne i ett skov nu. Därför är det extra kul att vi åker upp och äntligen får höra och träffa dom igen, känns som evigheter sen. Blir hektiskt att hinna se och krama alla man vill heja på.

I morgon ska vi ut o åka, till Stora Vika och hälsa på vänner från Dbd, ska bli så kul, ser fram mot det och har medicinerat på ordentligt ikväll så jag ska klara bilfärden.

Elle kom på em, L hämtade för det blåste för mkt för att ta scootern. Jag såg en bild på crepes på Fb i morse och blev akut sugen. Fuskade och köpte färdiga pannkakor och gjorde hurtigt 4 i var, fick knappt i mig 2. ;-D tar väl nån till frukost kanske. Gjorde med champinjoner och räkor, det är de räkfyllda som blev kvar.


Hade ett par kycklingspett av såna 30 g till också. E gjorde bönsallad men den kunde jag inte äta, hade stått för kort tid. Godast i morgon tror jag.

Nu avvecklar vi den här dagen. Upp och iväg på fm i morrn, tar ett par timmar att köra iaf. När vi kommer hem är det fixat lite mer i trädgården. Lyx! ;-)

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards