Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 juli 2017

Av Neta - 9 juli 2017 23:16

Det är ju fantastiskt det här med internet. Hur man kan kolla sidor från hela världen. Igår hjälpte C mig att beställa en solhatt från England, en med Albertinor och hjärtan på. ;-)

Såg den på Camilla Läckbergs insta, hon hade lagt ut var hon köpt den, var på rea nu så med frakt kostade den 162kr. Vet inte om det tillkommer tullavgift från England då den kommer sen men den kommer före eller senast den 14 juli. Hur många svenska sidor anger det så exakt? Summan drogs direkt från MC-kortet. Då vet man att den fanns med. Så himla smidigt.

Idag har jag haft ont i ryggen, en ny värk som tillkommit och som inte är välkommen, gav sig inte ens riktigt med full ranson smärtstillande. Blev lite bättre när jag flyttade mig från stol till soffa därute. Måste kanske variera hur jag sitter. Försöker att undvika framåtlutning och avlastar ryggmusklerna genom att försöka ha stöd på hela ryggen.

Gjort en sats flädersaft idag, en lättsockrad variant som jag fryser. Tar en glasskopa direkt ur burk i glaset m vatten sen. Jag är personligen inte jätteförtjust i flädersaft men tjejerna och framför allt C älskar det. Jag kan ta det i en smoothie m t.ex hallon, det blir godare. Nu har vi bara blommor kvar på busken som är nästan överblommade påstod L, jag vet inte det jag tror latmasken bet lite där. ;-) Vi ska iaf låta en del få bli bär, blir gott det med. Skörd i september.

Suttit och tittat på en granne som målat hus idag, dom grejar som 17. Nyinflyttade och dom började med att gräva upp halva tomten och isolera grunden. Nu målar dom ett gult hus svart. Skitfult om du frågar mig men jag ska ju inte bo där.
Har så klart inte glott på dom hela tiden men tittat upp när jag vänt blad i boken jag läser nu.

Varmt o skönt med mest sol idag med. Folk gnäller över sommaren men kan jag bara sitta ute och inte frysa är jag nöjd. Påstås att folk flyr landet, jag skulle inte vilja åka utomlands så här års. Finast nu ju. Vill däremot se mer av vårt land, åka norrut t.ex Har inte sett nya höga kustenbron än och har lite vita fläckar i Dalsland och på norra västkusten. Blir ju gärna att man åker tillbaka till sina smultronställen.

L har städat motorrum och kupe' på Forden idag. Va lite dom lämnat, parkeringsbiljetter i mass, gamla kepsar o gu vet vad. En hel kasse fick han ihop inne i bilen. Han försökta också tömma tanken med slang men det gick inte. Slangsäkrad alltså! :-) Han måste ta bort tanken på den här också för att kunna byta pump, det känns ju inte kul med bensin i. Vi har också upptäckt att larmet fungerar ;-), det märkte nog grannarna med. Blev väl lite moteld till alla skällande hundar vi har runt oss. Tycker synd om nya grannarna som bor både mitt emot och framför hundar som skäller som fan. Triggar varann då dom sätter igång.

E har inte varit här idag och C åkte ju iväg på kryss och kommer hem på tisd. Blev lite latmat, kylrens till lunch och panerad fisk från fryst till middag. Men man får vara lat på sommaren. :-)

Nu ska jag lägga mig raklång i sängen med min bok och hoppas på att ryggen gillar det.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards