Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 16 juli 2017

Årets personalfest är igång

Av Neta - 16 juli 2017 23:15

Då menar jag inte bara galan utan hela Dansbandsveckan. Många band åker upp en eller flera dagar tidigare, eller stannar kvar extra för att kunna träffa sina branchkompisar. Jag vet att många tycker det är årets höjdpunkt.
Det må vara mkt folk, det må vara trångt på de 6 dansbanorna men har man en gång upplevt Malung så åker man tillbaka så är det bara. Det är unikt att så många dansare i alla åldrar samlas på samma ställe och kan dansa till 12 orkestrar 7 kvällar i rad. Desutom få gratis underhållning av både kända och okända under 5 timmar 8 em i sträck i en trevlig miljö. Visst kostar det, men en vanlig nonstopdans med 2 orkestrar kostar ju 200 eller mer idag. Då är entre'n på 300 billig för 12 band. Billigare ändå med veckoband.

Vår vistelse krymper för varje år, förr drog vi upp husvagnen lörd innan det började och stod hela veckan alltså 8 nätter. Kom upp till ett relativt lugnt ställe och åkte när det var helt dött eftersom stugor o campingar ska vara tömda till 12. Vi stod hos kompisar och behövde inte stressa.
Vi har betalt ockerpriser hos privatpersoner och bott på vandrarhem så sent som i fjol eftersom C ordnat egen husvagn.
Förra året drog vi upp den på söndan, var i parken på dan och började rulla hemåt vid 20-tiden. Gick förvånansvärt bra med nån rejäl rast.
Sen åkte vi tillbaka på fred, måste ju ändå hämta hem unge och vagn på söndan och fick ett bra och billigt sista minutenboende.
I år åker vi upp en dag o kväll, för att inte mindre än 2 av våra favoriter flyttats från lörd till tisd. Sannex och Martinez. Då spelar också MA och Janssons som vi gillar. L själv sa att vi åker hem, sover i bilen om det behövs. C är lledig tisd o onsd så det passar henne med. E vill inte med och är här med kaninen ist. Det funkar och nu får vi ev med en till som kan köra.
För upp måste vi, så är det bara, ev gör vi om det på lörd. ;-D

Galan ikväll då? Man är ju aldrig nöjd men jag kan ju konstatera att verkar man ha nån form av diagnos ligger man bra till ;-)
Jag är dock mycket nöjd med att att Streaplers fick specialpriset och att man lyfter fram deras hjärtstartare och de liv dom faktiskt räddat. Nöjd också med Sannex pris så klart! Kul att Tony som är gammal Sannexmedlem blev årets sångare.
Jag är dock väldigt onöjd med priset för årets sångerska. Inget fel på Maria hon är urbra, men Anna slår hon inte. Finns en proffsighet och en bredd där som är unik.

Nu laddar vi iaf för tisd och semesterdagarna nästa vecka.

Just nu tittar vi på Cowboykåken, en serie i 8 delar om en kille från södra Sverige som bygger ett timmerhus från grunden uppe i Jämtland. Börjar med att barka 300 stockar. Alla avsnitt finns att se på datorn men vi suger på karamellen.
Jag har dock sett programmen tidigare men lika kul att se dom igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards