Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 23 juli 2017

Packat klart

Av Neta - 23 juli 2017 22:45

I morgon far vi till Motala. Vi åker en liten bakväg via lite småvägar ner till Borensberg och Brunneby först. Åker lite längre än till Västerås och svänger ner där så vi kommer till Hjälmaren. Sen följer vi den till Sköllersta och rakt ner till Brunneby. Blir garanterat en glass i Hjortkvarn också.
Vi åkte den här vägen förra året med och tyckte den var fin.ska bli så mysigt att komma tillbaka.

När jag skulle packa min baddräkt ikväll så märkte jag att resåren torkat. Har inte haft den länge alls. Den dyraste jag köpt med, kostade ungefär dubbelt så mycket som dom andra gjort. Skulle tåla klor som ju annars "äter" baddräkter. Var bara att slänga. Kollade några andra jag haft dubbelt så länge men inte gillat modellen på, hur bra resår som helst. Så får väl stå ut med en sån tills jag hittar en ny.

Tagit det lugnt idag med. Rygg och höfter känns mkt bättre. Ska inte sitta mer än ett par timmar i sträck nu ett tag, ta med kryckorna så jag kan sträcka på mig. Rastar ofta på nervägen, vi har ju hela dan på oss. Får inte nyckeln förrän vid 16. Precis då ska det spricka upp där nere enligt YR och sen bli 21 gr i morgon kväll. Duger väl?

Tråkigt bara att inte C kan följa med men hon fick ju åka till Malung en dag iaf och skönt att inte behöva ha kaninvakt. Hon jobbar sin sista dag på fredag så vi hinner göra nåt allihop också.

Elle håller på fixar vår lunch nu, ja den vi ska ha med oss i morgon. Ger lite semesterkänsla att stanna i Läppe och äta den. Om det skulle vara sol så kan det bli ett dopp med.

Ska kolla över det sista nu och sen sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Av Neta - Söndag 21 april 01:24

Hängde med L till Fyris ikväll och satt och lyssnade till Micke Ahlgrens. Träffade på 2 gamla kompisar, Gertrud och Kerstin. Så kul att få " prata ikapp lite" Har aldrig hängt med nån lörd innan men visste att våra gamla husvagnsgrannar jobbade där ...

Av Neta - Lördag 20 april 15:03

Sitter och slöar i soffan medans L duschar. Tänker tillbaka på en kul dag igår. Den började tidigt. Hämtade Annika vid 8 och for iväg mot Sörmland. Ett snabbt men välbehövligt kaffe & mackastopp i Strängnäs hamn. Har ju svårt att äta direkt på morg...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards