Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 augusti 2017

Av Neta - 9 augusti 2017 22:55

Vi har haft ett självsått klarbärsträd på baksidan som blivit lite risigt fläckvis, ger skörd så där var 3e år bara. Växt till sig rejält och är egentligen bara fint då det blommar.

Under har det varit en skog av Bergsklint. Ni ser ju hur risigt det är.

Har sett att det är fina bär i år men högt upp så jag föreslog att vi skulle ta ner det nu, då kunde jag ju iaf plocka bären från marken.

Fick hjälp att plocka, här har dom först tagit bort en stor gren, men trädet åkte ner med sen. Plockade av 10 lit till mig och ca 3 lit till Elle, lika mkt kvar.... plus att vi har ett sånt träd på framsidan med. Inte lika mkt bär på det tyvärr och dom sitter också högt så vi bjuder väl fåglarna på dom.
Blev väldigt luftigt på baksidan och mer ljus i vardagsrummet. Ska ha ett äppelträd sen, ett med flera sorter på, men sätter det längre ner så det inte tar bort så mkt ljus.

På bilden ser ni att floxen vid trappan börjar blomma också, kommer från Ls föräldrahem i Vedyxa.

Varit så skönt idag och ikväll, gick in strax efter 22.30 det kom lite sommarregn så vi kröp upp längst in när vi skulle äta, blev hämtpizza idag. Skönt att kunna sitta ute utan stödvärme.

Skördade dom första egna tomaterna idag, så goda. Gurkorna är ju i växthuset så där har vi redan tagit ett gäng, där är röd spetspaprika på G också. Tomaterna lyfter vi ut när frostrisken är över och sätter mot en södervägg. Blir gärna för varmt för dom i växthus, då spricker dom så lätt.

Nu ska jag gå och vila min rygg, suttit mkt lätt framåtlutat idag och då blir ryggen trött.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards