Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av Neta - 10 augusti 2017 23:54

Idag har jag äntligen gjort klart i garderoberna och rensat stenhårt. Det jag inte använt på några månader åkte iväg. 3 banankartonger och en säck med det jag rensat innan med. Ska skänkas till Stadsmissionen. Säljs sen i deras butiker.
Har ju gått ner lite med så behöver byta strl.

Ikväll såg jag också Sockerfilmen, har ni inte sett den så gör det. Finns på svt play. En kille i Australien äter under 60 dagar samma kaloriintag han normalt äter med lite koständringar utan att för den skull äta snabbmat eller annan skräpmat, allt sker också kontrollerat. Tog också upp det här med hur multinationella företag styr marknaden. Skrämmande resultat och abstinens när han sen återgår till sin vanliga kost.
C och jag såg den och man tänker verkligen till. Borde göras en liknande film om vetemjöl. Lika illa som socker det ju.

Åkte med C in och handlade idag, hon bakar för fullt till sin fest på lörd. Med både vetemjöl och socker..... ;-D

Behövdes lite annat också då det är grillknyt med, dom måste ju ha nåt att äta på och dricka ur.
Fyllde väl på lite jag med.
Elle var med och hängde med hit på lite grillning. Gäller att ta vara på tillfällena nu.

C klippte av sig håret idag, inte jättekort men betydligt kortare. Tunnade ur med, gäller ju att anpassa efter klimatet. Hon blev så himla fin.

L har tagit reda på trädet vi tog ner igår och plockade dessutom av mer klarbär, blir nog saft av dom i morgon för plats i frysen är det ont om, då har jag ändå en garagefrys för bara bär.

Nu är det dock sängdags här, sov gott med er!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards