Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 augusti 2017

Av Neta - 16 augusti 2017 13:50

40 år sedan den här mannen dog idag. Minns beskedet som kom på jobbet av en förälder. Vi höll på klädde på eller om det var av barnen. På samlingen innan lunchen sen så pratade vi med barnen om det och spelade en låt. Sen lekte dom Elvis hela em och vi gjorde gitarrer i kartong. ;-D

Själv upptäckte jag honom sent, på min jacka satt en Tommy Steel knapp. Gillade honom bättre då i 10-11 års ålder eller när det nu var som man var antingen eller. Minns att jag tyckte Elvis var lite äcklig och att Tommy verkade snällare. Det ändrades ju sen.

Igår ägnade jag mig åt lite handarbete, kunde ju sitta ute och rensa bondbönor. Idag är det inget utesittarväder och det ska visst bli skitväder på em, sen hyfsat i morgon, regn på fred och hyfsat på lörd. Tittar vi bakåt har det också varit varannan dags väder. Det kan ju ändras iofs.

Funderar på att åka lite båt endera dan. Elle hade fått fribiljetter på Eckerö och vi har aldrig åkt med den. Kan ju vara kul, är som Rosella att kryssen är ungefär 5 timmar och kul att få komma ut på Väddö och Grisslehamn. Varit där en del tidigare. Vet inte vilken dag än, nästa v kanske. Äta lite gott och handla lite. :-)

Väntar på E nu, vi ska fixa lite med min stationära.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards