Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2017

Sensommar

Av Neta - 23 augusti 2017 23:13

Nu börjar det bli för kallt för frukost på altanen. Varit 14 gr flera mornar nu. Kvällar och nätter börjar också bli kyliga.
Var upp till Solrosen i Våla idag, tanken var att kolla efter kökshanddukar att ha som servetter på lördag. Vi ska ha kräftskiva då och jag behöver 11 st. Jodå dom hade, nymanglade i linne för 50kr st. På en loppis! Tyckte det var väl dyrt faktiskt.
Däremot köpte jag en ny bil.....

Nästan lika lång som ett A4, tyckte den var lite söt. Kanske gör nåt med torkade blommor i den. 15kr.

Var så mysigt att åka där i lantbruksbygder, rågen är verkligen blond nu och på flera håll var dom ute och tog den.

Åkte upp till Tierp och kretsloppet, där fanns en handduk, även den i linne men för 5kr. Lite skillnad, köpte den inte då det var några hål på den. Få se om vi hinner in till stan innan Återbruket stänger i morgon annars får det väl bli vanliga servetter. Skulle vilja hitta gammeldags kökshandukar där ränder blir rutor i rött.
Handlade lite på Lidl innan vi åkte hem, där sålde dom handukar i 6- pack, men dom var blå.....

Köpte dock denna på Kretsloppet, för stora värmeljus. 20kr. Ska sitta ute. Har en inne för små värmeljus.

Tänkte sätta denna under men med bara 2 små kristaller.

Har 2 av dessa i 4 olika färger, nu hittade jag 2 till i en 5e färg. Hittar jag röda också har jag alla färger. 5kr för båda. Dessertskålar är det.

Christines och Malins bagage kom inte med till Zimbabwe, tur jag sa åt henne att packa ner lite ombyten i handbagaget och hon har mediciner för 1 v där med. Hoppas verkligen att det kommer till rätta, stiftet har en bra försäkring för dom för just det men finns ju saker som aldrig kan ersättas. Dom är nu installerade på kyrkans högkvarter i Bulawayo. Där ska dom vara i 2 nätter innan dom ska få göra en bilresa på ca 3 timmar till Masvingo.

Medans vi var borta idag så åkte E hit och gjorde fröknäcke till på lörd. Jag har gjort svart vinbärssill. Få se om jag får den ungefär som båtens. Ska göra rödlöksost i morgon. Man blir ju inte mätt på bara kräftor så tänkte ha det och lite köttbullar o prinskorv. Sånt som alla äter.

Nu ska jag fixa lite i köket innan sängen får ta hand om min läckra lekamen ;-)

Dagens lunch från Solrosen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova. Han k...

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards