Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 augusti 2017

Av Neta - 27 augusti 2017 12:46

Lugnt o sansat med vänner vi känt och umgåtts med i 40 år nu. Undantaget ett par som är ganska nya bekantskaper men som smälte in bara.
Vi var väl lite vildare förr, minns de spontana " på väg från bussenfesterna" hos Mi o Ma och efterdansensittningar hos mig eller Bosse. Då kunde kl bli mkt " tidigt" nu är vi i regel i säng vid midnatt.
Dom tyckte om min svart vinbärssill, Micke tyckte till o med den var godare än båtens och det värmer ju :-)
Fröknäcke och rödlöksosten är ju alltid en vinnare o korv o köttbullar gick åt. Vi var riktiga miljötjuvar igår och körde engångs på allt utom bestick men ville inte ha nån stordisk idag. Har och göra ändå.
Till fikat gjorde Elle hallonkladdkakan jag gjorde till förra helgen, fast med årets första björnbär. Blev bra det med.

Blev inte kallt heller, vi drog för markiserna, hade många ljus och tände gasolkaminen ganska sent, behövde inte ens köra på full effekt.

Idag är det Björklingedagen med lite jippon på byn. Få se om jag hinner ut nåt. Prioriterar lite annat idag. L håller på byter borden och flyttar soffan till ordinarie plats nu. Det är kyligt idag och har varit en kall natt. Läst om frost på flera ställen.

Nu blir det nog ingen blogg på några dar. Har fullt upp skulle jag tro. Kan finnas på insta.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards