Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 september 2017

Av Neta - 1 september 2017 09:04

Då har vi varit ute och rört på oss några dar igen. Ullared skulle få ett besök. Vi skickade i säng L redan vid 21 på sönd.kväll då vi som vanligt ville köra ner tidig morgon. Vi la oss väl nån timme senare, kl skulle ringa 01 och ambitionen var att åka vid 02.
Slumrade väl till några ggr men somnade aldrig in ordentligt, nåja ingen fara, jag sover rätt bra i bilen och jag hörde ju att L sov, var ju huvudsaken det.
Vi kom iväg 2.30 då var det bara 2 gr ute. Brrr... hade varit så kallt natten innan med. Gick bra att åka jag somnade nånstans innan Örebro och vaknade vid 6 då vi passerade Vadstena.

Åt en frukostmacka och drack en mugg te i Ödeshög, mackan med stekt ägg, falukorv o bacon var som en hel måltid.
Somnade igen sen och vaknade strax innan vi var framme.
Handlade det jag hade fått beställning på redan första dan så jag var av med det. Tog sen mest det vi alltid köper upp oss på, förbrukningsvaror och hygien. Åt lunch med E som hade lånat en scooter med kundvagn på och skötte sig själv. L åkte och checkade in själv medans E o jag fyllde på vätska o socker i sportbaren.

Botaniserade lite bland väskorna innan vi gav upp. Hade ju vagnen full och det är alltid lika spännande att se vad det går på. Strax under 900 var jag väldigt nöjd med, allt var ju inte mitt heller.

Installerade oss på motellet och slappade en stund. Hämtmat från pizzerian sen och en tidig kväll.

Jag tog en salladsbåt med räkor.

Tisdag och in för frukost i salladsbaren vid 9, paus sen för11-kaffe och lunch i restaurangen. Då var jag klar men E ville fortsätta. L och jag gick hem med våra varor och tog sen en promenad till bl.a Kyrkogården.

Så fin minnesplats, ljus o blomträdet var smart med tak över ljushållarna.

Göran Karlsson är ju så klart begravd där.

Sen gick vi enrunda på själva handelsområdet tog en fika i solen.

Kollade in sprängningar och nybygget.

Hittade sen bokhandeln, och det var ju en upplevelse i sig. Alla böcker och en del spel för 39kr eller 3/100kr. Kollade runt länge och det blev ett frågespel och några böcker.

Gick den hem, tog en fika igen och spelade lite m frågespelet vi köpt.

Ringde E som inte var riktigt klar, gick in igen och hjälpte henne packa o så. Hem med det, var så härlig kväll så vi gick en sväng till, hon köpte en läsplatta på Netonnet sen åt vi middag i kvällssolen

Lite thaibuffe' . Så himla skön kväll.

Onsd morgon återigen frukost i salladsbaren, inte många där före 9.

Dom väger maten, sen betalar man fast pris för te, kaffe o juice.
Handlade det sista nu på livs men jag fyndade även en tröja jag kollat på för 39.90, kostade 119 dan innan.
Åt lunch, checkade ut och packade bilen. Åkte sen till Vadstena då vi tänkt ha en sista dag där och i Motala.

Vandrarhemmet där var beläget i ett gammalt ålderdomshem.

Mysig trädgård

L och E åkte och köpte hämtmat, jag väntade på verandan. Det började regna sen så vi åt inne i matsalen.
Regnade rejält hela natten och hade inte upphört på morgonen. Dom varnade också för mer regn i ett stråk från Halland upp till Sthlm som kunde innebära översvämning på vägar bl.a Så vi beslöt att åka hem och inte stanna varken i Vadstena eller Motala.
Efter frukost, rumsstädning och utpackning, åkte vi i hällande regn. Var mkt regn på vägen och det " släppte" 2 ggr, var nästan läskigt att åka.
Stannade för en snabb lunch och toabesök i Västerås sen mötte vi upp henne jag handlat åt i Stenhagen, in på affärn här efter mjölk o lite frukt sen hem.
Skönt att vara hemma igen, åt lite kalops, såg lite tv och sängen var väldigt skön i natt efter 3 nätter i 80-sängar.

Idag ska vi väl packa upp och placera brandsläckare och brandfilt på ett vettigt ställe. Köpte en släckare till i U-red. Den som fick bäst i test i Land.
Solen skiner och dom andra sover ännu, tassar väl ut i köket och tar en macka medans jag väntar på att dom ska vakna.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards