Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 september 2017

Av Neta - 6 september 2017 23:56

Minns ni den låten med Flamingokvintetten? Första gången jag hörde den låten var när dom spelade den på Oxhälja i Filipstad då jag bodde där 69 - 70 nån gång. Dom spelar den faktiskt än.

Idag ramlade det in en summa pengar på mitt konto, fick känna mig rik nån timme iaf innan dom var förbrukade i bilar m.m Thats life! Nåja hälften är kvar faktiskt. Å precis nu kom jag på att jag har en swisch jag borde skicka. En födelsedag vi bara inte hann med.
Fixat!

Igår provsatt jag i Forden, den är ju lite rymligare då. :-) framförallt för den som sitter i bak. Elle provsatt idag och blev rätt glad åt utrymmet och att dörren går att öppna helt. Det gör inte Saabens. Idag är hon, ja hon heter Sus, försäkrad och påreggad och har dessutom 4 spritt nya sommardäck. I morgon ska hon göras ren både invändigt och utvändigt och få nya torkarblad. Några glödlampor ska i med. Lite hårdare säten än Saabens men det vänjer man sig väl med. L fällde baksätet o himlars vilket utrymme det blev, där kan man sova utan problem om det skulle bli så. Går som en klocka! Besiktning på fred och sen har vi förhoppningsvis en bil igen. Peppar peppar, ta i trä.

Mådde inte 100 i morse så ställde in en planerad tripp ner till sjön med fika o allt med E o en till. Glad över det sen när solen inte visade sig förrän vi skulle varit hemma igen. Grått o kulet på dan men E kom eftersom jag var lite hängig.
Marianne kom och fikade en snabbis och fick sin flaskorm jag köpt i Ullared. Inte gjort just nånting idag. Fixat lite vid datan, och suttit och pratat med E. Hon o L fixade maten. På dan micrade vi nåt färdigt.

L var ner till skroten, hittade fräscha orginalmattor till både fram och bak. En skyltbelysning och nån annan extralampa som var trasig på Sus. Var nåt mer jag inte minns nu, men han betalade en hundring för rubbet. Han får nog snart åka ner med lite fikabröd till grabbarna där. Dom låter ju han gå där och leta, märker väl att han kan och inte sabbar nåt.

Ser att det är fullmåne ute nu. Undrar om det blir sovpausar i natt. Ska iaf ge boken några sidor nu.
;-)





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards