Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 september 2017

Av Neta - 14 september 2017 23:47

Tror de hårda vindarna och stora regnmängderna kom av sig. Stannade söderut. Ist har det varit växlande moln med några skurar, men ganska varmt, det var inga problem att gå i kortärmat ute mellan bilen och distriktan iaf.

Där hade vi för att vi rustade oss till tänderna för hård blåst, men hellre så än tvärtom.

Åker ner folk från församlingen till Zimbabwe på sönd. Så vi packade en kasse till C idag som Mats, prästen här ska hämta i morgon. Hon ville ha några halvlånga kjolar, ett par mysbyxor till och en varm tröja för kvällarna år ganska kyliga. Lite annat också och så klart ett paket från oss, det hör ju till :-) man minns väl när man var på kollo och det kom paket hemifrån. ?

Ja som ni ser kan vi ladda upp bilder igen, skönt att dom fixade det.

Småfixat med allt möjligt idag, sen det vanliga maten mm, squashsoppa o äppelpaj idag.
Skulle gjort grön ärtsoppa men glömt o köpt ärtor. Så kan det bli.

Ska väl avsluta den här dagen som jag brukar nu, med boken i sängen. Läser Ivar-Lo just nu, Analfabeten, den första boken i en serie på tre. Så bra!

Av Neta - 14 september 2017 00:03

Upp till 11 skm i byarna i morgon. Annars 5-6 skm men det är lite blåsigt det med. L var precis ut och drog för markiserna på altanen och ställde ner de krukor som stod på räcket.

Var in till stan och handlade lite både till oss och C idag, personal från stiftet åker ner på sönd och kan ta med lite. Kundkortsdag på Maxi, behöver jag säga mer....men mkt var billigt och dom bjöd på tårta. :-)
Vattenflaska är rätt viktigt och båda Cs hade gått sönder så nu köpte vi en flaska som är en ståltermos.
Tyvärr laddar ju den här portalen inte upp mina bilder längre men jag köpte en sån i våras. Och den har varit perfekt till kaffemjölken i sommar. Vi är ju 2 som vill ha mjölk i kaffet och den ena dricker mer mjölk m kaffe så det har varit bra att haft med den som rymmer lite.

Hon vill också ha ner lite mer halvlånga kjolar, hoods och lingonsylt :-) så det skickar vi med.
Idag har jag pratat med henne live på messenger. Otroligt vilken teknik som gör det möjligt tycker jag som är född på backelitlurens tid. Fanns inte ens plast -51. Just att man ser varann med.

Vi hade ju ev tänkt dagkryssa igen på fred eftersom MA spelar. Med sån blåst och efterdyningar avstår vi nog. Inte kul att köra i blåst o regn heller. Ska bli riktigt skitväder to och fred. Rosella får nog vänta på oss till okt då Sannex kommer, då är det lika bra att sätta sig däruppe för då lär det bli folk.

E har varit här ikväll, ja hon kom redan på dan. Kommer i morgon med. Scootern blev kvar och inte lär hon kunna åka på den i morgon heller.
Jag började kolla på regnställ på nätet igår o jösses va dyrt det är, poncho i all ära går jättebra på sommaren men den blåser ju upp lite och man blir lite våt på benen. Brukar lägga plast på dom men det täcker inte hela. Så byxor i höstruskregn är att föredra. Det billigaste jag hittade till mig gick på 800, då var det ändå nedsatt från 1200.....
Har inte beställt än men ibland måste jag ju ut även i regn. Ett sånt och en rejäl sydväst skulle jag vilja ha, utan att bli ruinerad.

I morrn är det påfyllning av B-vitamin, men tror jag får anlita L och bilen då.
Nu boken och sängen. Nattinatt!





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards