Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 20 september 2017

Valfläsk?

Av Neta - 20 september 2017 23:32

Jag brukar varken ta upp politik eller katastrofer i världen i den här bloggen och tänker inte fördjupa mig i det nu heller.
Kan dock inte låta bli att vara skeptisk till sossarna nu. Hur ska dom kunna genomföra allt det här dom går ut med?

Följer Jonas Hallberg på insta, han bor ju med sin kille i Mexiko city och drabbades i jordbävningen. Att få höra och se allt så direkt utan filter och se den förödelsen i deras lägenhet, det gör att man inte kan låta bli att bry sig. Så fruktsnsvärt!

Mammas tillstånd är oförändrat. Sis hade föreslagit lite mer hjälp hemma åt henne idag och fått blankt nej. Men vi ska nog bli fler om det, dom har ju redan hjälp. Och vad händer nästa gång hon tuppar av så? All rtg ser iaf bra ut. Än hänger krutgumman med.

Jag har så klart haft uront idag så det blev ingen sylt. Vet att jag får skylla mig själv men nåt måste jag ju kunna göra.

E fick skjuts till o från sjh härifrån idag från väldigt oväntat håll. Bra för E förstås.

Pratat med L och det går så där med bilen, han måste försöka hitta nåt specialverktyg, låna/köpa det får vi se. Kommer nog inte i morgon heller, iaf inte på dan.



Fick den här bilden av C i morse. Dom var på väg till Bulawayo. Hon hade fått sylten och pengarna idag men får resten i morgon. Pratade lite på em med men nu hade hon slut på surf så vi kan inte prata förrän dom kommer tbx i morgon.

Här har vi fått en fluktare på altanen. En som sätter sig på grinden och glor rakt in. Hörs ju in när den rör sig, fattade först inte vad det var, det blåste ju inte ens på den sidan. Jagat iväg hen 2 ggr på dan.
Signalement: päls och 4 tassar. Dags att byta till dörr där och vinterfönster.
Vill ju att Skruttan ska kunna gå ut och in.
Nu går ögena i körs.....
Dags att sluta svamla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 19 april 00:50


Idag har jag gjort köttfärslimpor, 2 st. Jag får jämt så mkt skrogg på dom bara, använder ju blandfärs. Men vet inte varför det blir så. Letade ett nytt recept men blev att jag gjorde ungefär som jag brukar ändå. Gjorde var och en på 500 g färs. Sväl...

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards