Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 23 september 2017

Lördag m trevligt slut

Av Neta - 23 september 2017 23:13

Gick upp hyfsat i morse, L kom ju sent igår och vi måste handla. Födelsedagsfest på Ica gjorde att jag ville in innan rushen och medans det fanns kaffe kvar. 5 för 100 på några sorter och 20kr för Icas eget som är helt ok. Inte som Gev...a men nästan ;-)

Vi var tidiga men det var fler än vi som tänkt så, nästan fullt på parkeringen. Man märkte inte så mkt av det därinne sen dock mer än vid kaffe o tårta utdelningen, men var iaf inte som nånstans söderut som jag såg på nätet om. :-D

Hämtade en gratis flyt tvål, konstigt nog fick inte E nån på sitt kort. Men sen gjorde vi båda fynd.

En liten picknickfilt med baksida av galon. Bara 60 x 110, har en sån redan men den är tynnre än denna och bara nån tunn plast på baksidan. Dessutom är den vit, med mönster visserligen men denna är mer tålig. Dessutom tjockare, så perfekt att ha över benen i rullstolen både vid kyla och regn. 75% på halva reapriset, blev 12kr. Fin tycker jag, lite Missonimönster över den.
50 värmeljus som brinner 6 timmar fick vi köpa för 10kr. Jag köpte iofs sånna i Ullared men det går ju åt, tänder ett gäng varje kväll.

Lite annat stod på lappen men lyckades med konststycket att handla för mindre än 500, trots inköp av 7 pkt kaffe. Blev 9 sen för E köpte 2 till mig med. Men hade många erbjudanden som stamkund med både 50 och 30 %. Sånt gillar vi.

Hem via lite andra ställen när vi ändå var i stan. På vägen mellan Röbo och Ärna stod det bilar på varje liten väg som gick in och på "jordgubbsparkeringen" stod det många bilar. Man såg en del stå utanför med kikare, termos och vattenflaskor med. Varför? Jo, pga Aurora. En stor militärövning som gjort att det är full vetksamhet på F16. JAS, Gripen och Herkules startar och landar och flygentusiasterna är överlyckliga. Kan vara en och annan SK60 som lyfter med. Det är ju ett spaningsflyg.

Jordgubbsparkeringen.

L får trots sitt Guldkort inte åka in på området under övningen så inget gubbdagis denna vecka. Hemligt, hemligt!

På hemvägen hämtade vi också mina gardiner, jag blev mer än nöjd med dom.

Tyckte om den här bilden jag fick till med, sjön i bakgrunden, glaskulan jag blåst själv, och gardinen då.

Fick några bilder från C idag, först en hon tagit med vidvinkel

Dom har varit på en vandring upp på ett berg idag med ungdomarna. Träffade på en livs levande och vild Herr Nilsson.

Vi hade tänkt göra en vit pizza ikväll, en utan tomatsås alltså. Men både E och jag ville göra något så vi beslöt att åka till Gryttjom och äta på Karolas. Där hamnade vi mitt i ett kalas, eller et var i runda rummet och vi satt ju så klart utanför. 50-talsfest med många ärtiga klänningar och vida underkjolar.


Maten var dock inte 100 idag. Det brukar den vara. Torr, smaklös och för mkt vinäger i bean. Smakade typ bara vinäger. Vi åt dock ändå för vi var så hungriga.

Skjutsade hem E och så hem och tittade på Klassfesten på 4an, startade om det. När jag såg Stefan Holm greja med flaggorna där kom jag på att jag inte hade riktig koll på Zimbabwes flagga. Men det har jag nu ;-)


Färggrann så det förslår.

Nu är det väl dags att avveckla den här dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards