Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 september 2017

Av Neta - 26 september 2017 21:20

I morse blev det lite panik! Jag hade bestämt med Carin, vår arbetsterapeut här ute att hon skulle komma 10.30 med min nya rullstol.
L gick upp tidigt och skjutsade in E till sjh, hon deltar i ett forskningsprojekt. Han åkte strax efter 8, och jag somnar om. Han glömde dessutom att lägga ur min rullstol som hon ju skulle ta tillbaka.
Jag vaknar 9.53, då kanske ni förstår paniken. Strax efter ringer L, det drar ut på tiden för E och han är på väg hem med rullen.
Nyvaken raglar jag upp och blaskar av mig i duschen, klär på mig och bestämmer mig ändå för att äta nåt, jag brukar ju annars vilja vara igång ett tag först.
L o Carin kommer samtidigt :-D, vi ställer in och provdrar den nya rullen, den väger ungefär hälften av min gamla. Sker produktutveckling även på det här området. Lite smalare och väldigt lättdragen även för mig själv. L kan utan vidare hantera den med en hand om det skulle behövas. Vi ska bara byta till luftdäck även i fram, hon hade missat att jag hade det. Däremot skippade vi bakbromsar på den nya. Vi har inte använt dom så mkt som vi trodde att vi skulle göra. Jag har ju inga problem med att bromsa själv och kan ju ta mig ur själv med.

E ringde och var klar, vi tog en snabbfika och jag följde med in. Vi ville ju testa rullen på riktigt.
Hämtade E, for till Biltema där han skulle ha ett oljefilter och jag köpte ogräsättika till plattskarvarna. Aldrig använt det innan så ska bli spännande. Tog en korv där sen ville E till Maxi så vi åkte till Gnista.
Både hon och jag ville sen till Lidl, dom har Österrikiska veckor. Köpte lite olika korvar och schnitzlar, lite ostar att fritera och knödel.


Åt dom med Bockwurst och senapssås, blev besviken. Inte på smaken på knödeln men konsistensen. Vidrigt! :-D

Då var den här till fikat mkt bättre.

Vi har några kvar att prova med ;-)

Måste visa mina söta rosa ljuslyktor med, 10kr på Maxi, höstljuset hade jag innan.

Vi åkte hem, E följde med och blev upplockad här sen och åkte på stickkafe' i Skyttorp. Vi åt, fikade och sen har jag hängt mest framför TVn. Just nu slötittar jag på Tro, hopp o kärlek.
Ska småfixa lite innan sänggång sen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards