Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2017

Barn & Cancer

Av Neta - 2 oktober 2017 23:30

Jag såg galan ikväll. Retade mig lite på att dom slagit hop den med Humorgalan i början, tyckte det tog fokus från barnen. Men det blev kanske inte riktigt så.

Jag brukar inte se den här galan men jag var inte chef över fjärrkontrollen ikväll. Visst jag hade kunnat gå därifrån men nu gjorde jag inte det utan tog smällen. I vår är det 24 år sedan de upptäckte Es tumör, och när jag ser nåt sånt här faller jag tillbaka till dit och då.

Nu har vi ju dessutom Saga i nästa hus vars tumör nu växer igen och det finns inte mkt hopp. Hon beskriver oerhörda smärtor i sin blogg som är svåra att komma till rätta med. Hon är 16 år och var den sista att visas på storskärmen på galan. Att se först henne sen familjen komma tog nästan andan av mig. Speciellt lillebror som kanske inte förstår så mkt.

20 % av dom här barnen klarar sig inte, men det är inte 80% som blir friska. Vet ingen siffra på dom som lever med inaktiva tumörer eller tumörrester och seneffekter för det pratas ju aldrig om dom men det är inte ovanligt bland dom som har hjärntumörer. Min dotter är en av dom som har en tickande bomb i kroppen.
Nu kanske ni tänker ja men herregud har det varit inaktivt så länge så är det väl lugnt. Det har nog jag också haft i bakhuvudet, men förra året var det två som behandlades samtidigt eller i ett fall före E som fick återfall och dog efter snabba förlopp. Varför det blev så kan dom inte svara på.



Att stödja forskningen med 100 kr i månaden via autogiro är något som dom flesta av oss inte skulle märka så mkt. Så snälla gör det, info finns på barncancerfonden.se

Grå fm och en em och kväll med regn o blåst. Skönt att man inte måste gå ut. Vi har tvättat, rätt lagom sysselsättning. Lite korsord emellan och enkel matlagning. Såg galan och Kockarnas kamp. Impad av Tareq, men alltid gillat honom. Så jäkla glad jämt och kan verkligen trolla fram mat av allt möjligt. Framförallt i trädgårdsdax eller vad det nu heter.

Den här dagen tog också slut, i morgon är min lediga halvdag :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards