Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2017

Låg

Av Neta - 22 oktober 2017 22:33

Har nåt skit i kroppen, smittad av nån på båten eller Elle. Less på allt som bara havererar här hemma och som jag inte kan göra nåt åt. Less på att vara beroende. Less på att måsta säga till om eller be om det mesta som ska göras. Inget händer av sig själv. Finns inga rutiner längre.
Pratade på riktigt med C igår, första gången jag hört att hon längtat hem efter oss. Hon var ledsen och då blir ju jag ledsen med. Vi skriver ju på Whats up varje dag men det blir ändå annorlunda att se varann. Men halva ord försvinner och det tar lång tid innan vi hör. Fler sek fördröjning. Seeegt är det.

Igår var nog hon xa låg med, hettan som varit tar nog på henne. Men hon tyckte det var mysigt att se L, han har nog pratat m henne på datorn med men är ju inte så mkt uppkopplad. Just nu bränner han skivor att ha i bilen, glad åt att kunna ha det igen.

Vi hade planerat Gävle idag men vaknade snorig, ont i halsen och är så trött. Besviken så klart då det var Sannex. Men kanske lika bra. Hade väl förmodligen blivit ännu sämre då. Mkt kan man fixa med spray o alvedon men efterdyningarna kommer ändå.

Inte ens orkat laga mat, L fick skala och skära morot, lök o potatis sen slängde vi det ovanpå skinksteken i lergrytan. Åt m buljongen, orkade inte ens göra sås.

Gott blev det iaf och äta bör man ju. Blev nog 2 måltider till med. Lunch blev 1 1/2 avocado och en satsumas.

Som tur var va bloggens matsedel i stort sett klar, nästan bara att lägga ut. Betalade Cs räkningar så nu är det gjort med. Önskar jag kunde ge henna lite extra nu när hon ska till Viktoriafallen. Men okt går jämt upp beroende på vad vi gör så klart. Vi fyller ju båda nu så blir ju lite extra även om vi inte ger varann presenter längre. Men vi brukar göra nåt ist eller gå ut o äta.

Ser inte fram mot att fylla år i år, C borta o mamma o R åker inte färdtjänst hit, dels blir det stressigt då dom bara kan va borta ett par timmar. Sen kostar det ju 300. Hjälper inte att hämta dom heller då R inte kan sitta i en vanlig bil och det blir ju lika stressigt. Vet att dom åker till Ikea o fikar ibland för att komma hemifrån. Dom har ju nära dit. Vi kanske skulle ses där. Har ju lite plastbackar jag tänkt köpa till städskåpet.
J kommer kanske om han inte jobbar men jag har inte hört nåt. Han kan ju också komma till Ikea isf. Jag får väl bjuda gänget på kaffe o tårta a 10 kr eller va det kostar där ;-D

E kommer väl hem, men folk jobbar ju. Kommer dom så blir det väl isf i helgen. Hoppas jag är piggare då. E o jag ska iaf göra en sushitårta. Nån annan tårta blir det nog inte förrän det kommer nån isf.

Nej man kanske skulle gå och ta hand om sig lite, koka lite ingefärsmedecin och spraya lilla näsan. Krypa ner och försöka sova bort skiten i kroppen.

Vi hörs!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 19 april 00:50


Idag har jag gjort köttfärslimpor, 2 st. Jag får jämt så mkt skrogg på dom bara, använder ju blandfärs. Men vet inte varför det blir så. Letade ett nytt recept men blev att jag gjorde ungefär som jag brukar ändå. Gjorde var och en på 500 g färs. Sväl...

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards