Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 november 2017

Av Neta - 1 november 2017 00:31

Jag har ju skrivit tidigare om hur lika sätt J och C har. Lättsamma och roliga. Men priset togs idag tror jag då med den andra systern.

Elle skojade till en ost när vi skulle äta ikväll. Jag la ut den på insta och blev full i skratt då jag såg vad som låg på bilden före oss postat av hennes bror.

Är dom syskon eller? :-D visserligen bara med mig som gemensam nämnare men L var ju den enda närvarande pappan när han växte upp så dom har ju mkt gemensamt ändå.
Om jag går till min familj hittar jag det här hos flera av mina morbröder med. Just sättet och humorn.

Var på rea häromdan.

De blå örhängena och lika halsband var nersatta med 300 kr styck. 98 kr nu, fanns en ring som var jättefin till med men den var inte nedsatt. Dom andra hängande örhängena kostade 25 kr och armbandet 20 kr.
Älskar krafs, använder hellre det än det äkta jag har, ja förutom den ring som sitter på min vä hand. Den fick jag av barna när jag fyllde 50. Förlovnings och vigselringen ligger i smyckeskrinet och där får dom ligga, L har ju ingen alls kvar.
Montinis krafs ska det vara! Älskart! Nu hoppas jag dom rear ringen snart också!

Fixat och donat idag, var ju ensam på fm. E kom med L, då hade dom handlat lite med. Vi firade en stilla Halloween ikväll med lite plock ikväll, åt soppa på lunchen.


E hittade tiramisu i utekylen hon köpt för en tid sen så det blev dessert med.

Tittade på Det sitter i väggarna, bästa programmet tycker vi alla 3. Huset ikväll var ju sagolikt, bara de där fönstren, aldrig sett nåt liknande.
Kollade på bagarna och trafikpoliserna i efterhand, bagarna tycker jag börjar bli tjatigt nu, men programmen om poliserna gillar vi allihop med. Sen sitter ju jag framför Halv 8 varje dag det är.

I morgon ska jag köpa julskinkan :-), färdigkokt av den vi gillar mest. 40 kr på Maxi som helgskinka nu. Små, bara ett par kilo men köper fler ist. Dom kostar ju inte 40 kr till jul sen så där fick ni ett tips. Gjorde så här förra året med. ;-) man måste vara om sig och kring sig. Bättre att göra fler med några dars mellanrum, blir ju fräschast så med. Blir säkert lite pålägg med.
Ska hämta ut 12 rosor på Plantagen med. Är ju med i deras kundklubb och då får man rosor då man fyller år. Dom brukar vara fina och stå länge, som allt i vår butik.

Slemhostan är lite sämre just nu. Måste skaffa hem bisolvon med. Blir nog aldrig av med den.

C är kvar i Harare, dom var till ambassaden i morse och det var som att komma till Sverige sa C, bara att få prata svenska :-). Fick bra hjälp och har nu polisanmält flygbolaget och fått hjälp av försäkringen med hotellnoende i natt och pengar för omkostnaderna. Dom skulle ju åkt hem till Masvingo idag men utredaren på polisen ville träffa dom i morgon. Dom åker väl hem på försäkringen när dom väl ska det sen med. Jag är glad att dom är på hotell och inte kvar på vandrarhemmet där dom bodde i helgen. Nu är hennes kort spärrat med, måste vara det under utredningen. Sen så småningom när hon får pengarna eller ersättning för dom på försäkringen, hoppas jag att dom får åka till Viktoriafallen. Dom hinner ju inte då dom slutar i dec, kommer ju på em den 23 e. Sen skit samma om hon sover hela julafton bara hon är hemma.

Nu har ljusen brunnit ut, kl är över midnatt. Dags att möta JB.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards