Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 november 2017

Av Neta - 5 november 2017 22:44

Först vill jag tipsa om den här. Bästa hostmedicinen jag haft under mina 66 år på jorden. Lindrade direkt. Kan det vara läkemalvan? Å nej jag är inte sponsrad, tyvärr Haha.

Idag har vi alltså lagat mat. Falsk fläskfile? och pannbiffar plus att vi gjorde en osötad vänskapssallad. Nu har vi 2 middagar av varje i frysen och E får ju dubbelt så många. Lite roligare att laga mat tillsammans så här än att var och en ska hålla på hemma.
Hon blir kvar i natt med, L kör ju ändå henne till jobbet så här års,

Den falska fläskfile?n innan vi hällde på såsen, gjord på fläskfärs a 29 kr kilot. Trattar och bönor var gott till, egentligen ska det vara champinjoner. Men går ju med bara bönor med så klart. Tänker på dig nu Humlan. Haha.
Vi gjorde efter receptet med 4 kryddor idag men det måste man ju inte heller, går nog med bara salt o peppar med.
Pannbiffarna gjorde vi i muffinsblecket i ugnen, kunde ju göra 24 samtidigt. Smidigt!

I morgon ska jag göra rotmos och gör lite extra så man kan göra rotsaksbiffar med. Gott som alternativ till potatis. Tinar i stekpannan sen. Tror man kan göra dom med i blecket. Man ska underlätta för sig.

Nu är vi trötta och ska strax lägga oss. Jag läser nog en stund. E ska ju upp tidigt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards