Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 13 november 2017

Söndag

Av Neta - 13 november 2017 01:52

Eller måndag om man ska vara noga. Idag har vi gjort ett långkok igen som blev så bra. Kokade hel märgpipa och gjorde gryta på det den. Elle har gästbloggat i matbloggen om hur vi gjorde. netaave.bloggplatsen.se inlägget före matsedeln.

L kom på dan och bytte direkt till vinterdäck. Jag har hållt på lite med papper till försäkringsbolaget, ska ringa dom i morgon. C har inte fått sina pengar ännu. Hon mår lite bättre men fortf väldigt ont i halsen. Hon och mamma T ska åka till Sydafrika snart och nu verkar det som om dom får åka till Viktoriafallen precis innan dom kommer hem. Med pastorn.

E är kvar eftersom L fyller år i morgon. Hon ska jobba lite först bara.

Dom hämtade ut den här åt mig idag, ytterligare en sak som skonar mina handleder. Kom med både ?rutig o randig? skärskiva. Bara trycka rakt ner. Den andra skärskivan sitter i botten. Lätt att byta

Cs bästa kompisar är på förlossningen. Hon har känt honom i hela sitt liv och henne i en herrans massa år med nu. Ska få sitt första barn, barnbarn till en gammal kompis till mig blir det också. En i gamla dansgänget. Vi vet vad det är för sort och vi handlade lite redan i aug när vi var i Ullared åt underverket. Hoppas hen hann ut medans det var Fars dag! Annars blir det delad dag med L.

Nu ska jag sova. Nattinatt!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Lördag 20 april 15:03

Sitter och slöar i soffan medans L duschar. Tänker tillbaka på en kul dag igår. Den började tidigt. Hämtade Annika vid 8 och for iväg mot Sörmland. Ett snabbt men välbehövligt kaffe & mackastopp i Strängnäs hamn. Har ju svårt att äta direkt på morg...

Av Neta - Fredag 19 april 00:50


Idag har jag gjort köttfärslimpor, 2 st. Jag får jämt så mkt skrogg på dom bara, använder ju blandfärs. Men vet inte varför det blir så. Letade ett nytt recept men blev att jag gjorde ungefär som jag brukar ändå. Gjorde var och en på 500 g färs. Sväl...

Av Neta - Onsdag 17 april 22:58

Idag flexade C ut nån timme tidigare, åkte och handlade åt mig på Maxi. Köpte lite take away på Pong och kom hit. Jag åt 4 sushi, lite miisosoppa, och en 1/2 port kyckling med ananas m ris. Har kvar 4 sushi och halva portionen, som nog var mer en h...

Av Neta - Tisdag 16 april 23:03


Det här är ett gammalt recept, vi gjorde det som nattmat varje nyår på 70-talet. Frasig, ostig gratäng som äts med sallad. Förbereds ju dygnet innan och var lätt att bara grädda av till 12-slaget. Men kan ju serveras till en som inte äter kött om den...

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards