Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 november 2017

Den helgen gick fort

Av Neta - 27 november 2017 01:30

26 dar kvar

Nu är all belysning ute uppe men inte tänd än iaf. Satte lilla Domherren jag fick av J på bågen, ska fota i morgon. Sitt och ryggdynsfodral till den andra soffan är nerburet till tvättstugan. Är lite borstjobb på dom med. Mörka noppor efter mina tights tror jag och lite fläckar.
Den andra soffan är klar och påklädd. Fick sitt rosa överkast på och det blev en helt annan känsla i rummet.

Kan inte förklara hur, det bara blev så.

E åkte hem på em, åt lunch här men inte middag. L följde med och satt upp hennes stjärna på framsidan och tände slingan på baksidan.
Jag har betalt dom sista räkningarna åt både mig och C och gjort en ny matsedel. Hade ambitionen att städa skrivbordet men hade lite ont efter gårdagens knådande så jag sköt på det. Tog ett korsord ist.

L värmde en gryta och hade i lite rå potatis då den blivit väl salt, och det funkade faktiskt. Bekvämt att ha den i med.
Vi såg Allt för Sverige och Helenius. Sen stängde jag av och njöt av tystnaden. Vi hade sett nyheterna innan. Mycket skit nu både i stan och i landet. Ett riktigt stolpskott fick vi höra med Haha, ja lika bra att skratta åt skiten. Han avgick sen och som nån skrev, han kunde inte skilja på det man säger internt och externt. Ja är väl så där.

Nu ligger jag i sängen och ska snart släcka. I morgon ska jag gå igenom juldukar, köpte ju några nya så rensar ut lika många. Minst! Ska nog gå igenom alla duklådor tror jag, finns nog lite som aldrig används.
Få se om det är väder så vi kan ta nåt fönster med, nackdelen med att bo vid en större väg är att dom blir så skitiga.

Hörs i morrn! Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 15 april 23:22

Hade mailat Karin vår arbetsterapeut om en grej med scootern. Armstöden var olika höga. Hon är ledig så det kom en annan som fällde upp armstöden och visade en rulle man skulle vrida på för att ställa in höjden. Hade jag kollat i pappren till scooter...

Av Neta - Måndag 15 april 01:11

Känns nästan lite overkligt stt jag faktiskt såg ett lodjur igår. Skrev om det i vår bygrupp och sist jag titta hade jag fått 119 likes och en massa kommentarer. De flesta gratulerar och några är lite avis. Men jag har också fått veta att Uppsala...

Av Neta - Lördag 13 april 23:20

Blev lite soligt o fint på sena em idag så jag åkte ut lite. Tänkte kolla hur det var att åka bakom mitt område. Spana lite på violerna som växer på ett ställe där. Lite orolig för vildsvinen men sist det skrevs om dom var dom norr om byn så jag åkte...

Av Neta - Lördag 13 april 06:16

Orkade inte skriva igår. Orolig för C som varit krasslig en tid och blev nån slags kulmen igår. Kl är halv 6 och det är ljust ute. Blå himmel utan moln. Vaknade strax före 5 av att jag frös trots långärmat och tjockaste täcket. Cirkulationen är n...

Av Neta - Fredag 12 april 02:07

Då har jag ändå rätt mkt kläder. Men tvätt blir det ju ändå å tvättkorgen rymmer ju inte hur mkt som helst. Tvättat mörk 40 idag å där är det alltid många tights t.ex. eftersom jag sitter o jobbar i köket. Spiller mjöl o grejer. Vissa saker är lite b...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards