Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 januari 2018

Av Neta - 6 januari 2018 23:37

Det hinner ju hända en del på en höst det får ju C erfara nu. Bl.a så har hennes kompisar i Karlholm fått barn. Hon visste ju det när hon åkte så vi fick i uppdrag att handla något åt bebisen som vi visste skulle bli en pojk när vi var i Ullared.

Det här blev det, ett par joggingbyxor och en somrig Hawaiinspirerad jeansskjorta i tunn bomull i strl 68. Vi tänkte att han är ju redan 2 månader när C kommer hem och sen vet vi ju inte riktigt hur länge det dröjer innan C kan åka dit. Därför köpte vi inget jättesmått det hade hon nog redan hunnit få tänkte vi. Idag åkte hon iaf dit.
Idag kom jag också på att jag ska nog kolla efter en liknande skjorta till pappan för han tyckte det var coolt att grabben fått en skjorta. Ser ni nåt liknande i vuxenstrl nånstans så hojta till.

E hade köpt 2 dreglisar och en ursöt nattlampa i form av en kanin. (Så klart) Haha!

Solen sken lite av och till idag så vi bestämde oss för att åka ut och åka lite och samtidigt hämta C däruppe just för att E skulle få lämna sitt paket också.

Så vi fick se underverket också minsann, pappan som vi känt hela hans liv kom ut med honom väl paketerad i en overall med nalleöron, dog lite när jag såg honom. Så sött! Dom har trappor upp till sig så vi kan inte gå in där.

Nu när C är hemma kommer vi säkert att se han igen om inte förr så när C fyller 25 i februari. Dom brukar komma när det är något, sist när C hade avskedsfest. Dom hjälpte även till när L fyllde 70.

Vi skulle ta en snabb korv innan vi åkte, men precis när korven var klar så upptäckte vi att vi inte hade några korvbröd kvar.

Men korv m bröd blev det ändå. Haha! Man får inte vara dum....
Vi förberedde även middagen som var rislåda m kyckling som E gjorde pilaffris till, så jag provsmakade lite till korven.
Rislådan gör vi så att vi lägger det kokta riset i en ugnsform, lägger rensad, färdig kyckling ovanpå + pudrar över curry och blandar sen en brk tomatsoppa m 3 dl grädde och häller över, så ost på och in i ugnen.
Idag gjorde vi riset lite annorlunda och jag fick fejka tomatsoppan, E gör just nu ettgästboksinlägg om hur vi gjorde i min matblogg.

Vi var även in i Tierp en sväng idag, var nästan mörkt när vi kom upp så man såg verkligen alla ljusdekorationer folk har nu. Så fint överallt! På ett ställe nära kompisarna såg jag en ursnygg utegran. Det var 2 belysningar i den, ev var den ena ett ljusnät med små ljuspunkter och sen en till med större lampor, så himla snyggt. Noterar det i mitt minne. Kan ju hitta på att ha en utegran nånstans nån gång. Ångrar att jag inte fotade.

Nu har vi kollat både på Slottet och Hotell Sacher, börjar bli lite trött men har även fått känningar av uvi, så ska ta lite medikamenter och hoppa i säng snart.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards