Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 9 januari 2018

Nästan vårlikt idag

Av Neta - 9 januari 2018 23:27

Vaknade ganska tidigt idag, iaf för att vara jag. Haha! Tog en lång het dusch och kom sen in i sovrummet till det här

Stråland sol och så var det hela dan. Intog grötfrukost inspirerad av C, men eftersom jag har svårt för havregryn tinade jag en rulle köptas tomtegröt som jag åt med hallon och blåbär, ja inte hela rullen så klart men gott var det.

Kom på att jag inte öppnat min påse från Cellbes med min nya gröna tunika så den åkte på idag.

Blir lika förvånad varje gång över hur lederna gjort mig så hjulbent, har väl aldrig varit det innan.

C och jag drog sen till stan med Lotten. På rakan utanför flottiljen mötte vi 2 brandbilar och sen ambulans och polis när vi kom in på Svartbäcksgatan. När jag kom hem såg jag att dom åkt på en trafikolycka i Lövstalöt i en korsning vi passerat bara 4-5 min innan. Måste ju skett i princip direkt efter det att vi passerat.
Vi kollade sen på ett hus med 55+ boende jag står på kö till. Hagbard för er som känner till stan. Står helt plötsligt som nr 4 till en lägenhet där. Så man kan ju hoppas. Har dock inte kallats till visning av själva lägenheten, än.
Åh ja vi ska skiljas!

Sen ut söder om stan till Björkbackagården, C ska dit på intervju i morgon och ville se var det var, var hon ska gå av bussen och hur hon skulle gå sen. Så mysigt att åka där på de små grusvägarna i strålande sol, fick nästan vårkänslor.

Vi åkte över Danmark tillbaka in och drog till Gränby där vi tog en lunchpaj och fika på Cafe? Ovan Där, sv. kyrkans fik. 59 kr för en stor pajbit med sallad tyckte vi var billigt.
Strosade runt lite där sen men den enda som handlade nåt var Lotten. Jag var och är ju inte helt 100 men skönt att få göra någonting ändå. Höll på somna i rullstolen och somnade på vägen hem med. Kom hem helt slut men lite stödvila, medicin och kaffe så blev det bra igen.

C åkte på första körövningen efter hon kom hem, blev mottagen med öppna armar och många frågor.
Precis innan hon åkte kom det blåljus igen men nu på vår lilla gata. Äldre grannar ett par hus bort där nån blivit opasslig. Otäckt när det blir så nära och drabbar nån man känner. Vi får väl höra så småningom.

Nu tog C och jag lite kvällsfika, ost, kallrökt skinka och oliver. Nu ska jag lägga mig, tror inte jag hinner så många sidor i boken ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova. Han k...

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards