Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 februari 2018

Av Neta - 3 februari 2018 23:50

Sov som en kratta i natt, hur dom nu sover Haha!
Somnade om i morse och sov till 11.30 Snacka om att förstöra dagen. Blev en frunch framför American home videos. C drog till stan och kom hem nyss, hämtad av sin privatchaufför (L)
E kom och vi hade lite handarbete

Finns lika mkt till lunch i morgon plus en matlåda till C som ska jobba. Svarvade lite rättika med, blir så saftigt och gott när man gör det. Så gott sen att antingen droppa på lite eller doppa en tuss i soya, japansk dito såklart. Är det någon mer än jag som saknar den japanska soyan Pearl Bridge? Har inte sett den här på evigheter. Dom som finns nu är både mörkare och starkare, den var perfekt.

Ja sen kollade vi på Mellon, kunde inte begripa varför jag kände igen John, men sen messade C. Var det inte han som var med i Så ska det låta när vi var där. Och det var ju därifrån då. Vi var ju med på en inspelning 2015.
Jag tyckte Sigrid och John var bäst. Vet inte vad som hände med Kicki, kände inte igen rösten. Sidekicken till David och Edward hade vi väl kunnat slippa. Tyckte det var hemskt att Edw slog Kicki, så dålig var hon väl inte? Bättre än honom iaf.
Påkostade nummer de flesta, går det inte till överdrift ibland? Eller är det jag som är en sur gammal kärring som retar sig på sånt? Sjung hur illa du vill men ha ett fancy nummer i övrigt så går det nog vägen, typ! Så känns det ibland.
Nåja det är ju tur att mellon finns så vi får något att klaga på Haha!

Idag betalade jag Ullared i maj med, behöver något att se fram mot då med. Vi prelbokade när vi åkte därifrån i höstas. Tar 3 nätter igen så har man ett par dar att åka runt på med. Så fint därnere och särskilt i maj. Vägen mellan Ullared och Falkenberg är nog en av Sveriges vackraste.

I morgon ska E på dopfest i kyrkan, C jobbar och jag har lite fix vid datorn så den dan går nog med. Så nu ska den här griniga tanten gå isäng.

Av Neta - 3 februari 2018 02:38

Och då menar jag inte kakorna Haha!
Sömnen verkar utebli i natt, lätt huvudvärk och lite klåda på kroppen förmodligen nån allergisk reaktion. Får lite nässelklåda ibland.

Funderar på det här med drömmar.
Har haft två återkommande. I den ena är J liten igen och vi är ute och åker husbil på inlandsvägen. Jag kör!
Mamma har tydligen flyttat norrut för på vägen dit sover vi vid en speciell parkeringsplats mellan Orsa och Sveg. Vi blir väckta av en timmerbil som kommer och lastar.
Just det har hänt, men då var ju L med och vi hade husvagnen. Däremot har mamma aldrig bott längre norrut än Uppsala. Nu bor hon i en gul herrgård vid en älv, är frisk och lite mer som mormor var.
Men varför är det bara J och jag? Före Ls och tjejernas tid. Nog för att vi campade han och jag, men då var det ju cykel och tält på Gotland. Jag har ju inte haft nån direkt längtan tillbaka till campinglivet heller. Den fasen i livet är liksom över.
Däremot skulle jag gärna vilja ha en sån båt som Susanne o Peppe har, en som man bara kan gå direkt på. Inget klättrande, inget upp eller nedkliv eller balanserande. En lyxig variant av motorbåt.

I den andra drömmen är jag på landet strax utanför byn, sitter ute och väntar på taxi, i rullstolen ibland och andra gånger på scootern. Väntar på en taxi som inte kommer.
Det blir oväder men då drar jag bara upp nåt runt mig och hela ekipaget och kan fälla ryggstödet i nåt slags viloläge. Jag är helt skyddad för både vind och regn eller snö. Och jag har även värme däri. Sitter som i en barnvagn med både suflett och fotsack. Till och med ett nerfällbart myggnät har jag Haha!
Jag är någonstans efter Nolmyravägen, känner ju inte en kotte där. Varför drömmer jag så då och varför väntar jag på taxi? Har ju inte ens färdtjänst. Vem har jag varit hos?

Så himla knäppa drömmar som återkommer hela tiden. Hur ska man tyda dom? Den med J är ju lite mysig men den andra är ju bara konstig.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards