Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 februari 2018

Av Neta - 7 februari 2018 00:24

Ja nu har jag läst ut Karin Wahlberg, väntar ivrigt på nästa.... Jag funkar ju så att när jag läser en bok då gör jag det och nästan inget annat. Kan liksom inte släppa den och får nästan separationsångest till karaktärerna. Haha!
Nåja det finns fler olästa böcker och 3 till är på väg. 2 pocket om Pastor Viveka och en om en 4e syster i en prästfamilj. Har dessutom nån tidning jag inte läst.

Bilen går igen, inhandlades ny startmotor på bildemo idag och den sattes på plats ute i snöyra. Ja han låg ju under bilen som han sa men ändå. Har slutat bli förvånad Haha! Blev inte så dyrt heller.

Var faktiskt några flugor på fällan i takplafonden i rummet idag, men bara nån på rutan och inga fler där vi tog 3 igår. Nu har vi bytt så få se om vi får fler.

Delade ju på dom och såg att man kunde köpa via hemsidan, det var ju bra.

Vill och behöver ha nya glasögon, gillar mina bruna extra läs och kollat runt efter sånna idag.

Men antingen är dom för smala, runda eller fyrkantiga. Trivs så bra i de här och börjar ledsna på dom röda jag har haft länge nu. Behöver samtidigt extra läs ibland då jag behöver större synfält i den styrkan ibland. Har ju fokala nu då jag inte ska ha progressiva med mitt brytningsfel. Annars hade jag ju kunnat byta glasen bara. Men lässtyrkan är fortf bra, det är den andra jag måste ha ny styrka i. Behöver nya terminalglasögon med. Letar vidare.

Tog in purjo från lådan jag har på altanen men den var ju så klart djupfryst, blev ändå så snopen. Hade inte tänkt på det bara inte orkat ta reda på den igår. Men fick lite hjälp av C att skära och skölja så nu är den fryst igen efter att ha vänt i kokande saltvatten. Av 4 st blev det 5 påsar med 150 gr och en med lite mindre i + att vi tog till köttfärssåsen med. Tycker sånt där är så himla skönt att ha klart i frysen. Bara ta fram och tömma i. Köper när det är billigt. Gör lika med paprika, färdigstrimlat bara att tömma i. Hade en pizzasallad i en burk där med, den är nog bara slänga och göra ny. Det orkade jag däremot inte idag. Tur jag köpte vitkål för 2.95 Haha!

I morgon kommer E, kanske att vi gör ett långpannebröd eller två.

Men först får man väl blunda lite kanske.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards