Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 8 februari 2018

Bakdag

Av Neta - 8 februari 2018 00:03

I morse vaknade jag av ett gapskratt, C kollade väl på nåt kul när hon åt frukost. Hon var iväg på en intervju i morse på ett jobb hon gärna vill ha. Får besked nästa vecka, så nu får vi hålla tummarna.
Hon har haft en hektisk dag, först iväg på detta i en av våra mindre orter, sen återbesök med Skruttan hos vetrinären, sen lägenhetsvisning och till slut ett möte ikväll.
Hon var lite trött då hon åt en sen middag vid 21.30

Elle kom hit och hjälpte mig baka lite

Havrerutor som är så himla goda. Hon blev kvar sen och har precis åkt. Hon kommer i morgon igen, dels så kommer en kompis till C med sin bebis, ni vet han som fick hawaiiskjortan sen ska ju C föreläsa i kyrkan i morgon om tiden i Zimbabve.

Förutom bakning har jag suktat efter denna. Vet dock inte var jag skulle ha den. Får tänka lite. Känns som den ska vara på altan.

Lite halvtidig frukost i morgon då kompisen kommer på fm. Så blir en kortis idag. Nu mot sänghalmen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 26 april 00:43

Idag startade den med ett så smart recept. Du kör färdiga potatisbullar i våffeljärnet. Blir frasiga och platta som rårakor. Funderar på om jag ska göra sånna som fredagsmys i morgon. Kom på att jag har allt till en Skagen också. Räkor, dill, rödlök,...

Av Neta - Onsdag 24 april 23:58


2 små barn mördade och en politisk attack där människor skadats svårt. Jag minns när det nästan blev tidningsrubriker om nån slagits med nåt annat än knytnävarna. Jag har väl också blivit extra känslig mot sånt här efter att vi mist Elle. Önskar ja...

Av Neta - Tisdag 23 april 17:25


Den tär på min SLE tärda kropp. I morse var det full sol och blå himmel men 0-gradigt. Det kämpade sig upp till 7 gr. Ser så skönt ut men det är det inte. Fick ett medelande i Bjkl gruppen om att det är rådjur som härjar på kyrkogården, precis som ...

Av Neta - Måndag 22 april 23:21

Hemköp har sin färs, Ica sin. Icas består av 30% ärtor och HKs av 50% broccolli och blomkål. Den har fått godkänt både av mig och dom som ätit den här. Gjorde ju biffar, det blev 15 st av 500 g, kostade då 30kr. Nu har dom den igen och den här veck...

Av Neta - Söndag 21 april 22:01


Problemet när man sitter som jag är ju att man kanske inte alltid känner hur kall man blir. Jag frös om överkroppen igår och hade tagit med en kofta. Men fötterna blir ofta väldigt kalla utan att jag känner det. I en danslokal är det inte så mkt värm...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards